Vrei să te pensionezi? E e nevoie de un singur drum la Casa de Pensii!

Acum, dosarele de pensionare pot fi depuse online. 

Într-o perioadă în care se recomandă evitarea cozilor şi a aglomeraţiei, Ministerul Muncii vine cu veşti bune pentru românii aflaţi la final de carieră şi care se pregătesc de retragerea din câmpul muncii, anunţând că îi scuteşte de drumurile dese şi inutile la casele de pensii. Astfel, conform noilor reglementări, persoanele care vor să iasă la pensie au de făcut un singur drum la casele teritoriale de pensii, şi anume doar atunci când trebuie să ridice decizia de pensionare. Şi asta, pentru că, de acum, actele necesare pentru întocmirea dosarului de pensionare şi cererea pentru dreptul la pensie se pot depune prin e-mail, fără să mai fie nevoie să se deplaseze la sediile instituțiilor. 


Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a explicat că cetățenii pot obține mai ușor decizia de pensionare, pentru că au scăpat de o serie de drumuri pe care erau nevoiți să le facă, până acum, acesta fiind doar unul dintre demersurile care urmează să fie făcute pentru ca persoanele fizice și cele juridice să poată rezolva online cât mai multe probleme legate de serviciile oferite de Ministerul Muncii. 


„Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) este prima instituție care a răspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc să depună documente în format electronic, prin deschiderea unei secțiuni pe site-ul CNPP”, a scris Violeta Alexandru pe pagina sa de Facebook.


Persoanele care doresc să depună online documentele pentru obținerea pensiei au două variante de depunere a acestora: fie intră în contul personal (dacă și-au creat unul), accesează secțiunea „Completare formulare” și se selectează tipul de cerere dorit, fie intră direct în secțiunea special dedicată de pe site-ul CNPP, în cazul în care nu au un cont creat.


Odată accesată secțiunea din site, se deschide un formular ce trebuie completat cu:
• tipul de pensie solicitată (pentru limită de vârstă, anticipată, de invaliditate, de urmaș, de serviciu);
• tipul solicitantului (titular, mandatar, reprezentant legal);
• datele de identificare (nume, prenume, cod numeric personal etc);
• selectarea casei teritoriale/sectoriale de pensii;
• apoi se încarcă formularele necesare obținerii pensiei într-unul din formatele JPEG, JPG, PNG, XML, CMS sau PDF; formularele trebuie descărcate și semnate de mână în prealabil;
• apoi se introduce textul generat automat de portal și se apasă „Finalizează formular".


În cazul în care sunt necesare informații suplimentare, solicitanţii vor fi contactaţi de către reprezentanţii Casei de Pensii, iar comunicarea va continua tot prin email. Când se emite decizia de pensionare, solicitantul va fi programat să ridice personal decizia de pensionare, prilej cu care va fi verificată şi identitatea petentului, acesta fiind, astfel, singurul drum pe care trebuie să-l facă cel care se pensionează. 


Deşi s-a oferit oportunitatea comunicării online cu casa de pensii, solicitanţii pot în continuare să depună dosarele de pensionare şi la sediul acestor instituţii, la fel ca până acum, însă această variantă nu este recomandată, cu atât mai mult, cu cât persoanele în vârstă sunt cele mai vulnerabile. 


Tot online se poate afla și felul în care a fost calculată pensia, persoanele interesate putând solicita prin email informații cu privire la modalitatea de calcul și la documentele care au fost folosite la stabilirea dreptului la pensie. 

Sursa: saptamanalul ancheta