Victorie pentru Vali Porcișteanu și Citroen C3 R5 în Raliul Iașului 2019

Cu opt etape programate în 2019, Campionatul Național de Raliuri a revenit la finalul săptămânii trecute în Moldova, pentru o nouă competiție pe macadam. După Raliul Moldovei în luna iunie, Raliul Iașului a fost prima cursă din cele trei din această toamnă, desfășurându-se pe 10 probe speciale de macadam: pe drumurile din județul Iași, cât și pe superspeciala din oraș. 

Cu un public numeros pe probe, cu o atmosferă excepțională la speciala-spectacol din Iași, acolo unde fanii s-au aflat în număr mare pentru a aplauda evoluția concurenților, cele cinci echipaje DTO Rally Team s-au luptat pe durata celor două zile de concurs cu secundele pentru victorii în clasamente. Deși au avut parte și de abandonuri tehnice, de o răsturnare sau de incidente pe probele speciale, echipajele DTO Rally Team au reușit podiumuri, dar și o victorie în clasamentul general, acolo unde modelul Citroen C3 R5 a fost cel mai rapid pe macadamul ieșean. 

Vali Porcișteanu și Dan Dobre au reprezentat gruparea DTO Rally Team în fruntea clasamentului, unde au dus o luptă strânsă pentru victorie, în timp ce Cristi Dolofan și Mihai Sandu, prezenți la start cu un Peugeot 208 R5, s-au duelat pentru un loc fruntaș în clasamentul general. Eugen Cărăgui și Robert Fus au venit la Iași cu dorința victoriei în cadrul clasei RC4, Bogdan și Delia Năstase cu gândul la a cincea victorie consecutivă în cadrul clasei 11, în timp ce juniorii Cristi Șugar și Vlad Colceriu ținteau o nouă victorie în cadrul Cupei Dacia. 

 

 

 

Vali Porcișteanu, Dan Dobre și Citroen-ul C3R5 au fost cei mai rapizi

 

Pentru Vali Porcișteanu și Dan Dobre, sezonul 2019 a adus, în sfârșit, prima victorie la Raliul Iașului. După multiple sezoane cu incidente și fără niciun podium, ediția din acest an a fost una de succes pentru Vali și Dan la Iași, echipajul DTO Rally Team reușind un parcurs constant, inteligent, care le-a adus maximul de puncte și a doua victorie din acest sezon. Cu un start precaut, Porcișteanu și Dobre au obținut la bordul Citroen-ului C3 R5 timpi buni, in fruntea clasamentului, ca mai apoi, cu trei victorii de probă în a doua parte a zilei de vineri, să urce în fotoliul de lider la finalul primei zile de concurs. ”Povestea noastră aici este una cu abandonuri și incidente care ne-au ținut departe de victorie. De această dată ne doream să spargem gheața și am avut un sentiment bun de la început! În prima zi am început mai precaut deoarece eram prima mașină pe drum și aderența era scăzută, ca mai apoi să creștem ritmul pe a doua buclă, când setările au fost foarte bune, mașina s-a comportat excelent și am putut să urcăm în postura de lider” a spus Vali la finalul primei zile de concurs. 

În ziua secundă, în timpul unei lupte strânse pentru victorie, Vali și Dan abordează o strategie precaută pentru a-și menține locul în frunte: ”Cu multe abandonuri după diferite evenimente, era foarte simplu să greșești. Am decis că strategia e cea care contează, că e important să gestionez avansul și am avut parte de un raliu inteligent, în care am stat departe de probleme” a completat Porcișteanu. Cu un parcurs constant și cu al doilea timp pe Power Stage, Vali și Dan reușesc a doua victorie a sezonului și își măresc avansul în fruntea ierarhiei generale în Campionatul Național de Raliuri. ”A doua zi am pornit mai lent și precaut deoarece eram detașați față de locul secund, dar nu ne puteam permite să pierdem punctele pe zi. Nu a fost o cursă ușor de gestionat, dar am demonstrat că suntem cerebrali și în sfârșit ne bucurăm de o victorie la Iași. Mașina s-a comportat exemplar și a fost unul dintre ingredientele victoriei, pe lângă pregătirea tehnică foarte bună. Se anunță un final de sezon aprins, cu o luptă pentru titlu care se va duce până la final. Noi vom crește constant ritmul și sperăm să ne apropiem de viteza lui Simone” a încheiat Vali Porcișteanu, care mulțumește tuturor fanilor prezenți la raliu pentru susținere.

Cristi Dolofan și Mihai Sandu au avut un început progresiv de cursă, cu timpi buni pe probele speciale de vineri, când au stat departe de probleme și de incidente, reușind să facă spectacol pentru fanii de pe superspeciala din Iași. Sâmbătă, echipajul DTO Rally Team a ridicat ritmul și a urcat locuri importante în clasament, ocupând locul 5 în ierarhia generală FIA, de unde au fost nevoiți să abandoneze din cauza unei conducte din sistemul de direcție a Peugeot-ului 208 R5. Fără îndoială, Cristi și Mihai au demonstrat că sunt rapizi la bordul modelului francez și că pot ocupa oricând unul dintre locurile fruntașe în clasamentul general, chiar dacă nu au ajuns în ultimul control orar al Raliului Iașului 2019. 

Eugen Cărăgui și Robert Fus au pornit în forță în cursa din Moldova, având un ritm excelent pe probele speciale din prima zi, când s-au luptat pentru victoria în cadrul clasei RC4, cât și în clasamentul mașinilor cu tracțiune față. Ritmul celor doi a fost unul de excepție, constanța și viteza fiind cele două cuvinte care pot descrie evoluția echipajului DTO Rally Team la Raliul Iașului. În ciuda unei răsturnări pe finalul raliului, care a adus daune mașinii de concurs, dar care a atras aplauzele și simpatia fanilor pentru determinarea de a continua, Eugen și Robert au încheiat cursa din Moldova pe locul secund în cadrul clasei RC4 și pe trei în cadrul clasamentului mașinilor cu două roți motrice (tracțiune față). 

Bogdan și Delia Năstase au luat startul în Raliul Iașului cu determinarea unei noi victorii, după cele patru curse anterioare perfecte. Echipajul DTO Rally Team a pornit excelent în cadrul clasei 11, acolo unde au obținut o primă victorie de probă specială la debutul cursei, ca mai apoi să fie nevoiți să se oprească din motive tehnice. Cu Mitsubishi-ul Lancer EVO revenit la formă maximă în ziua secundă, Bogdan și Delia au avut un ritm excelent pe cele 5 probe speciale de sâmbătă, obținând cei mai buni timpi pe parcursul zilei, dar timpul pierdut vineri a însemnat doar locul șase în cadrul clasei 11 la finalul Raliului Iașului. 

La bordul unui model Dacia Sandero, Cristi Șugar și Vlad Colceriu au avut un parcurs constant și rapid pe probele speciale din prima zi de concurs, reușind să gestioneze avansul în fruntea cupei monomarcă. Juniorii DTO Rally Team erau la conducere la startul zilei secunde, când un derapaj prea amplu a dus la lovirea unui cap de pod pe cea mai tehnică specială a raliului, ”Păun”. Cristi și Vlad au încheiat proba, dar a fost imposibil pentru cei doi să continue deoarece una din roțile Daciei Sandero era ruptă, ducând la un nou abandon în cadrul echipei. 

În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors - Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe și Total Lubricants Romania.