Unitatea de măsură a acestei generații nu mai este ora de muncă, ci aportul la succesul companiei!

Noua generație a Argeșului!!!

 

Nume: Cristian Dolofan
Vârsta: 33 de ani
Ocupatie: manager
Studii: Facultatea Politehnică București - Facultatea de Transporturi
Pasiuni: raliu, călatoriile.

----------------------------------------------------------------

 

Manageriază una dintre cele mai mari companii de transport din regiune și din România, o companie cu servicii multiple și o flotă impresionantă, găsind – în același timp - răgazuri periodice pentru pasiunea sa infinită: raliul. Cristian Dolofan este unul dintre managerii tineri de referință ai Argeșului, un nume care s-a impus puternic în ultimii ani pe piața transportului internațional de marfă și care a confirmat că energia, capacitatea de inovație, curajul și ancorarea permanentă  în noile realități ale sistemului de business (valori specifice generației sale)  sunt elemente-cheie pentru succes, chiar și în cele mai concurențiale și complexe domenii. Consideră că asumarea poziției de manager este în sine o provocare, una din ce în ce mai complexă raportat la contextul actual.

„În 2011, când am înființat Dolo Trans Olimp, aveam o serie de idei, iar  primul pas era să îmi găsesc o echipă cu care să le pun în practică. Astfel au început provocările!  Eram mai tânăr decât persoanele din echipa mea și trebuia să mă asigur că afacerea este luată în serios, că sunt perceput și respectat ca manager. I-am cunoscut mai bine cu timpul, ne-am câștigat încrederea reciproc, ne-am stabilit obiective clare pe termen scurt și lung. Apoi, ca în orice echipă, au apărut și conflictele. Am învățat să îi înțeleg, să văd ce îi motivează către performanță. Când lucrurile s-au așezat, am început să mă confrunt cu o altă provocare:  împărțirea timpului între responsabilitățile asumate ca manager, familie și hobby-uri.”


A reușit să găsească rețeta pentru aceste încercări acționând pe principiile noii generații de conducători, cu un alt stil de lucru.

 

„Pentru mine, este clar că modul vechi, autoritar, rigid, abordarea programului de la 8:00 la 16:00 nu mai reprezintă o metodă bună de a conduce, nu mai dă rezultate. Trebuie să ne adaptăm și să răspundem cât mai bine așteptărilor acestei generații, o generație care este gata să se implice, oricând, oricât, pentru realizarea unui proiect. Unitatea de măsură nu mai este ora de muncă, ci aportul la succesul companiei.”

 


În contextul perioadei atipice pe care o traversăm, pentru antreprenorul argeșean și pentru colosul Dolo Trans Olimp cea mai grea încercare a reprezentat-o  menținerea activității în situația în care semnalele transmise dinspre clienții mari nu ofereau niciun minim de confort raportat la evoluția ulterioară. Măsurile de sprijin adoptate de guvern au diminuat impactul negativ și au evitat soluția nefericită a disponibilizărilor, explică domnia sa. În ceea ce privește planurile manageriale, Cristian Dolofan își propune să mențină politica actuală a companiei și să amâne extinderea în ciuda ofertelor tentante de finanțare în leasing, apreciind  că datoriile de acest tip, într-o astfel de situație, creează o presiune negativă.

 

„Voi reevalua, de asemenea, reinvestirea profitului, în ideea în care trebuie să avem rezerve care să ne ajute să ne susținem pe mai multe luni, să avem resurse financiare în perioade grele. Vizăm, de asemenea, diversificarea portofoliului de clienți non-automotive. Trebuie să ne adaptăm la noile condiții de piață, să ne optimizăm procesele și să continuăm să oferim servicii la cele mai înalte standarde, astfel încât să depășim situația actuală, cât mai puțin afectați.”