Un piteştean în război cu ENEL: Factură cât pentru o fabrică la un apartament cu două camere!

Un piteştean a avut neplăcuta surpriză de a se trezi cu nişte facturi uriaşe pentru consumul de electricitate. În ciuda sesizărilor făcute la furnizor, situaţia nu s-a reglementat şi au continuat să i se calculeze zeci de milioane în contul său, deşi consumul nu corespundea cu realitatea din teren. 

I-au calculat consum de 8.600 lei pe lună!

Dumitru Anghel a renunţat la serviciile CEZ vânzare, la începutul anului 2019, în favoarea Enel Energie Muntenia SA. Contractul cu această compania a fost activat cu data de 15 martie 2019. Ultima factură la CEZ a fost de 173,42 lei, iar prima de la Enel, de peste 8.600 lei. Cum s-a ajuns la această situaţie absurdă, explică chiar reclamantul, în plângerea sa înaintată către ANRE. 

„Întrucât înregistrarea consumului de energie se face cu un contor cu două indexuri (de zi și de noapte) cei de la ENEL ar fi trebuit să mă preia cu următoarele valori indicate de contor: # index de zi – 5278 kW; # index de noapte – 5926 kW. După cele întâmplate ulterior, reiese clar că nu au luat în considerare nimic din ce ține de realitatea din teren. Au considerat că este un contor cu un singur index de consum și că acesta a fost resetat începând cu 15.03.2019, iar indicațiile la preluare au fost „zero” peste tot (index zi, index noapte), dar nu au verificat acest lucru. Ce au găsit pe teren (5278 kW + 5926 kW) au introdus în sistem fără să gândească că nu ai cum să ai un consum de peste 10000 kW într-o lună și jumătate pentru un apartament cu două camere și o estimare anuală peste 99000 kW. Cum respectă ei contractul făcut cu mine? Ei înțeleg să ceară fără să gândească, iar eu să suport prostia și incompetența lor. Cel mai grav este că nu ești băgat în seamă după atâtea sesizări. A venit prima factură de la ENEL pe perioada 15.03.2019 – 31.03.2019 în valoare de 71,03 lei cu ID 52000403461. Mi s-a părut o suma acceptabilă pentru un apartament cu două camere și nu am analizat-o cum trebuie. Dar surpriza a apărut când mi-a venit a doua factură pentru perioada 15.03.2019 – 30.04.2019 cu ID 52000539165 în valoare de năucitoarea sumă de 8.667,3 lei pentru un consum de 13.303 kW (parcă aș avea uzină în casă!).  Am făcut sesizare telefonică și le-am explicat că este o mare eroare. Mi-au zis că poate s-a citit alt contor și că situația se va remedia. Le-am explicat ce tip de contor am și le-am cerut să rezolve problema pentru că suntem la început de contract. Mi s-a promis că se rezolvă și voi fi anunțat. De sunat nu m-a sunat nimeni, dar m-am trezit cu a treia factură pe perioada 01.05.2019 – 31.05.2019 în valoare de 5763,38 lei cu ID 50000702955 pentru un consum de 8836 kW. Mi-am dat seama că se persistă în aceeași greșeală nevenind să citească contorul, lucru pe care l-au promis. (...) Atâta bătaie de joc și atâta desconsiderare din partea celor de la ENEL n-am văzut în viața mea. Sesizările telefonice s-au strâns cu zecile, dar degeaba. M-am ales doar cu o stare tensionată și stres continuu.” 

Situaţie remediată de ANRE

Din fericire, în urma sesizării Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), lucrurile s-au remediat şi cei de la ENEL i-au calculat corect consumul. „Cei de la ANRE au impus furnizorului să îmi schimbe contorul, cu unul pe zero, şi mi-au emis o nouă factură, care reflectă consumul real. Dar dacă primea un alt om o asemenea factură, păi cădea lat când citea suma. Nu este normal să se întâmple asemenea lucruri!”, ne-a declarat Dumitru Anghel. De aceea este necesar ca toţi cei care se simt nedreptăţiţi să ia măsuri şi să îşi caute dreptatea. 

 

 

Sursa: Săptămânalul Ancheta