Tânărul manager trebuie să privească schimbarea ca fiind parte din el, parte a evoluției

Noua generație de succes a Argeșului

 

Nume: Maria-Cătălina Dumitrașcu
Vârsta: 42 de ani
Ocupație: de suflet: profesor; vremelnic: inspector școlar general adjunct
Studii (universitare): Facultatea de Litere, masterat MENTPROF
Pasiuni: grădinăritul, lectura, pictatul pe sticlă (icoane), plimbările în natură, în special la munte.

----------------------------------------------------------------


Este manager în cadrul instituţional, dar şi dascăl, responsabil cu formarea tinerelor generaţii, ceea ce îi oferă o perspectivă mai bună asupra a ceea ce înseamnă „viitor”.

„Accesul la informație, comunicarea, digitalizarea le-aș considera cuvinte-cheie. Mai puțin «conectată la metehnele trecutului», noua generație pregătește drumul pentru viitor; aș spune că suntem deja generație de tranziție și încercăm să influențăm, pozitiv și constructiv, traseul copiilor noștri. Dorința de afirmare, de a ne croi drumul prin forțe proprii și de a ne simți validați prin munca, gândirea și eforturile personale converg spre atingerea performanței. Și ar mai fi un lucru, idealist poate, dar așa îl simt: noua generație luptă «curat» și iese din bătăliile murdare.” 


Cât despre provocările noii generații, consideră că

„sunt legate întotdeauna de context și atunci conduc inevitabil la adaptare la nou, la a ști să fii creativ și să te autodepășești; or asta înseamnă implicare, dacă îți dorești cu adevărat ca lucrurile să se întâmple. Tânărul manager trebuie să demonstreze că poate și poate prin forțe proprii, trebuie să privească schimbarea ca fiind parte din el, parte a evoluției.”


Ce ne învaţă perioada pe care o parcurgem?

„Pandemia ne-a oferit, în primul rând, lecții de viață și o viziune diferită: am evoluat și «revoluționat» predarea online, am făcut pași uriași spre digitalizare, pe de o parte, am consolidat semnificația cuvântului «echipă», ne-am reinventat mentorându-i pe alții. Ar fi reversul medaliei. Depinde de noi ce parte a paharului alegem să privim: am fost elevi evoluând digital, am fost dascăli și părinți sprijinindu-i și înțelegându-i pe cei de lângă noi. Evoluăm învățând să respectăm ideile semenilor noștri, împărtășim rămânând obiectivi.”, este de părere Cătălina Dumitraşcu. 


Ce înseamnă noul an pentru domeniul său de activitate?

„Aș vorbi despre două provocări: pe termen scurt, va fi cea legată de o analiză realistă a elevilor care au nevoie de activități remediale și de punerea în aplicare a unor programe coerente. Cea de-a doua va îmbina acțiunile în calitate de manager și consilier local,  armonizarea celor două având perspectiva omului dinăuntrul sistemului și a celui care poate lua o decizie în favoarea școlii piteștene și nu numai.”, a explicat Cătălina Dumitraşcu.