Premieră în România - Au început lucrările la Autostrada Sibiu-Piteşti

În premieră în România, pe Autostrada Sibiu-Piteşti, promisă de zeci de ani de autorităţi, au început lucrările, semnalează Asociaţia Pro Infrastructură.

Constructorul a instalat ţăruşi topografici în zona nodului rutier Sibiu, autostrada fiind încă în perioada de proiectare. „Nu sunt spectaculoase, dar fotografiile ataşate demonstrează că Autostrada A1 Sibiu-Piteşti a început... pe hârtie deocamdată! În poze vedeţi ţăruşi topografici în zona nodului rutier Sibiu, semn că perioada de proiectare este în desfăşurare”, arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Deocamdată, vorbim doar despre sectorul Sibiu-Boiţa, de 13,17 kilometri. Contractul a fost semnat în data de 14 aprilie 2019 cu austriecii de la Porr pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA.

„Scriptic, proiectul tehnic trebuie predat în 12 luni, dar antreprenorul este capabil să îl livreze mai repede. Sperăm să vedem şi utilaje la lucru spre sfârşitul acestui an: organizare de şantier, decopertări, depozite materiale, poate piloţi foraţi la structurile majore. Termenul de execuţie este de 3 ani. Solicităm responsabililor din guvern să adopte cu celeritate HG-ul de exproprieri (care se află pe circuitul interministerial din 11 iunie), pas birocratic esenţial în demararea la timp a lucrărilor în teren”, atrage atenţia Asociaţia.

 

CITEȘTE ȘI ... Bătut cu bestialitate de prietenul de pahar! Lăsat în stradă să moară

 

Cât va costa kilometrul de autostradă               

Câştigătorul contractului de proiectare şi execuţie al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, pe lotul Sibiu-Boiţa, este firma Porr Construct SRL. Propunerea financiară s-a ridicat la 612.647.863,38 lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane euro fără TVA. Asta înseamnă că un kilometru de autostradă va costa 9,7 milioane euro fără TVA. Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care perioada de proiectare a lucrărilor va fi de 12 luni, iar perioada de execuţie a lucrărilor va fi de 36 luni. Ofertantul declarat câştigător a ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani. Lotul 1 aferent Secţiunii 1 se întinde între km. 0+000 - km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Şelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de Drumul naţional DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localităţii Veştem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig - Marşa - Tălmaciu – Sadu până în zona Boiţa unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Piteşti cu DN7.

 

 

 

Paşi înapoi pentru  Boiţa-Tigveni  
                                                          
La finalul lunii mai, licitaţia pentru forajele geotehnice suplimentare de pe secţiunile montane dintre Boiţa şi Tigveni s-a anulat, anunţa Asociaţia Pro Infrastructură. Asociaţia afirmă că a anticipat încă de la lansarea acestei licitaţii că va avea loc anularea ei şi spune că „Autostrada Sibiu-Piteşti face un nou pas înapoi din cauza incompetenţei «profesioniştilor» din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerul Transporturilor România”. Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 122,1 kilometri şi este împărţită în cinci loturi, Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Sursa: adevarul.ro