(VIDEO) Ești curios cum arată noua Dacia Logan?

Update, 26 iunie:

Imaginea de mai jos este filmată  pe autostradă și este vorba despre noul model de Dacia, un prototip al viitoarei mașini, care este scoasă tot mai des la plimbare, fiind zărită atât prin oraș cât și pe autostradă.

 

Chiar dacă mai au de așteptat până când vor putea încerca „pe viu” noua Dacia Logan, a cărui lansare este programată anul viitor, iubitorii de autoturisme va dezvălui cât de curând o bună parte din dotările cu care ne va surprinde acest model. 

Constructorul lucrează în prezent la ultimele tușe și promite să revoluționeze întreaga industrie și, dacă ne gândim la inovațiile din anii precedenți, nu îndrăznim să-l contrazicem.

Ți-am stârnit curiozitatea și nu mai ai răbdare? Ei bine, îți prezentăm imagini în premieră surprinse de un jurnalist al site-ului de specialitate carscoops.com care a „făcut cunoștință” întâmplător cu un prototip al viitoarei mașini în timp ce își făcea liniștit cumpărăturile undeva în România.

Din păcate, un camuflaj gros nu ne permite să aflăm foarte multe detalii, însă putem observa silueta unei berline relativ convenționale, mai puțin pătrată decât Loganul actual.

Dincolo de designul îmbunătățit, umblă vorba prin târg că noul model va include o parte din compenentele tehnice ale noului Clio, ceea ce înseamnă că ar putea avea în premieră o versiune hibridă. De altfel, aceasta a devenit obligatorie pentru a menține nivelurile de emisii de CO2 la praguri rezonabile.

La sfârşitul anilor 1990, Renault a conceput proiectul X90 pentru a putea vinde o maşină fiabilă şi ieftină în ţările emergente. Lansat în 2004, Loganul a stârnit rapid un anumit entuziasm, inclusiv în statele dezvoltate, forţând astfel compania să-şi ajusteze modelul şi pentru aceste pieţe.

Maşina a ajuns în Franţa în 2005, iar 15 ani mai târziu, succesul brandului Dacia este incontestabil în întreaga Europă. Cu toate acestea, Loganul nu se mai bucură de succesul de la început, cea mai mare parte a vânzărilor Dacia în Europa de Vest fiind alcătuită de Duster și Sandero. Prin urmare, pentru a cuceri şi pieţe precum Franţa, noul model are nevoie de ajustări semnificative.

În primul rând, vorbim despre aspectul estetic, maşina pe care o ştiam foarte unghiulară la începuturile sale urmând să fie mult mai fluidă, în special datorită unei linii prelungi ce se termină la portbagaj. În plus, noua versiune va fi puţin mai lungă şi, mai ales, mai largă decât cea actuală.

Bazat pe noua platformă CMF-B Low Spec, derivată din cea a Renault Clio V, noul Logan va avea componente semnificativ mai mari în comparație cu modelele lansate până în prezent. Astfel, va afişa proporţii mai echilibrate, în timp ce bordul va avea un aranjament identic cu cel al viitoarei Dacia Sandero.

Pe consolă va fi aşezat un ecran tactil mai mare şi mai accesibil privirii şoferului, de unde se va putea regla atât aerul condiţionat, cât şi orice altă funcţie necesară pentru şofat, aşa cum se întâmplă deja pe Duster II.

Logan va include o parte din elementele tehnice ale noului Clio, ceea ce înseamnă că, în premieră, poate avea o variantă hibridă. Astfel, noului model îi poate fi asociat sistemul E-Tech, bazat pe două motoare electrice alimentate de o baterie care oferă o capacitate de 1,2 kWh. Acesta nu va ajunge, însă, sub capota maşinii înainte de 2023 (pentru standardele de emisii Euro 7).

 

Sursa: fanatik.ro
Sursa foto: carscoops.com