Simone Tempestini și Sergiu Itu s-au impus în Raliul Argeșului 2021 | Sursa Ta

A treia ediție de la revenirea Raliului Argeșului în calendarul Campionatului Național de Raliuri a fost una de succes, cu peste 70 de echipaje aliniate la startul competiției. Cele mai importante nume ale motorsportului românesc s-au duelat pentru victoria pe cele opt probe speciale, cu două zile intense pe drumurile de lângă Câmpulung și pe Transfăgărășan. 

Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën a debutat joi seară cu prezentarea oficială a concurenților, desfășurată în Piața Primăriei din Pitești, sub aplauzele unui public numeros. Vineri dimineață, echipajele și-au făcut „încălzirea” pe un traseu lângă Budeasa Mică astfel încât toate detaliile să fie pregătite pentru startul primei zile de concurs. 

Cu patru probe speciale programate, ziua întâi a Raliului Argeșului CATENA - Powered by Citroën a fost controlată de Simone Tempestini și Sergiu Itu, echipajul care a reușit să fie cel mai rapid pe trei speciale. Cu cel mai bun timp pe prima trecere pe „Mateiaș”, Bogdan Marișca și Sebastian Itu au avut parte de un abandon la finalul primei zile de concurs din cauza unei ieșiri în decor la coborârea spre Dragoslavele. 

Dacă prima zi a fost una dominată de ploi, condiții dificile cu multă apă pe drum și alegeri importante de anvelope, sâmbăta a fost dedicată exclusiv Transfăgărășanului, acolo unde vremea a fost mai prietenoasă cu echipajele. Patru probe speciale au fost programate de organizatorul DTO Rally între Barajul Vidraru și Cabana Capra, parcurse atât în urcare, cât și în coborâre. 

Simone Tempestini și Sergiu Itu au reușit alte patru victorii de probă pe cei aproximativ 80 de kilometri cronometrați, obținând a treia victorie consecutivă în Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën. Cu un parcurs foarte rapid și constant, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu și-au trecut în cont locul secund în cursa de lângă Pitești, stabilind deseori timpi foarte apropiați de cei ai liderilor. În final, ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Dan Gîrtofan și Tudor Mârza, brașovenii care au reușit progres după ultimele curse în care au avut parte de rezultate nedorite. 

În categoria mașinilor cu tracțiune (2FWD), Mihai Manole și Marc Banca au reușit a treia victorie consecutivă, profitând de timpul pierdut de Norbert și Francesca Maior în prima zi de concurs, când cei doi frați au petrecut 11 minute blocați într-un șanț în urma unei ușoare ieșiri în decor. Echipajele Csongor Szabo & Marcus Andreoiu și Marius Sîncrăianu & Alina Bianca Pop s-au duelat pentru locul secund al categoriei, primii reușind să fie mai rapizi la finalul celor opt probe speciale. 

În clasa RC2N, Adrian Teslovan și Vajk Imre Cseh și-au adjudecat o nouă victorie, în timp ce clasa 11 a fost câștigată de către pilotul argeșean Dorin Banciu, secondat de către Ioana Stan. În clasa RC5, Radu Necula și Adrian Temeș au fost învingători după un duel strâns, echipajul fiind primii și în cadrul Swift Cup, în timp ce Roland Csato și Sandor Csikos și-au adjudecat victoria în Cupa Dacia. Samuil Mircea și Geoge Neș au fost învingători în cadrul clasei 12. 

În categoria debutanților, unde concurează piloți în primul sezon de raliuri, Ciprian Lupu a fost victorios, însoțit de copilotul său, Andrei Pintilii, iar Paul Popa și Teodor Gabriel Găină au fost cei mai rapizi juniori în Raliul Argeșului CATENA - Powered by Citroën. În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice s-au impus Levente Kovacs și Alexandru Neumann la bordul unui superb Ford Escort, în timp ce soții Emanuel și Denisa Resiga au fost învingători în Campionatul Național de Rally2.