Ce sporturi avem voie să practicăm şi în ce condiţii

Odată cu trecerea de la starea de urgenţă la cea de alertă, s-au reluat în parte activităţile sportive. Deocamdată, este permisă practicarea sporturilor individuale în aer liber şi a unora dintre activităţile din cantonamente, însă cu respectarea unor reguli stricte de prevenire a trasmiterii infecției cu coronavirus.

 

 

 O parte dintre sportivii de performanţă şi-au reluat antrenamentele


După două luni de pauză, unii dintre sportivi şi-au putut relua antrenamentele obişnuite. Potrivit unui ordin al Ministerului Sănătăţii, publicat săptămâna trecută în Monitorul Oficial, printre sporturile individuale ce pot fi practicate în aer liber se numără aeronautică, alpinism, atletism (alergare, aruncarea ciocanului, aruncarea discului, aruncarea greutății, aruncarea suliței), automobilism sportiv, caiac, canotaj, ciclism, echitație, modelism, tenis, tir. În cazul în care aceste sporturi sunt practicate în aer liber, dar în cadrul unor baze sportive, acestea trebuie să fie împrejmuite, iar fiecare punct de acces să fie păzit. De asemenea, sunt obligatorii triajul epidemiologic al sportivilor și măsurarea temperaturii corporale. Accesul spectatorilor în bazele sportive este interzis, prin excepție minorii putând avea ca însoțitor o singură persoană adultă.
În cazul sportivilor de performanță asistați de antrenor și alți specialiști, distanța de siguranță trebuie păstrată inclusiv în timpul ședințelor tehnice. Materialele și echipamentele sportive trebuie să fie folosite exclusiv de o singură persoană sau să fie dezinfectate complet înainte de a trece de la un sportiv la altul. În continuare desfășurarea activităților în săli, baloane presostatice sau alte structuri închise rămâne interzisă.

 


 Alergări în parc? Plimbări cu bicicleta?


În ceea ce-i priveşte pe sportivii amatori, săptămâna trecută, Ministerul Tineretului şi Sportului a venit cu o serie de răspunsuri la numeroasele întrebări ale persoanelor active, care abia aşteaptă să se întoarcă în săli sau pe terenuri.

Astfel:
# Alergările şi exerciţiile fizice în parc se pot practica doar individual sau în grupuri de maximum 3 persoane, cu condiţia păstrării unei distanţe de siguranţă: 2 metri pentru momentele de repaus, 6 metri în condiţii de efort intens.
# Se poate alerga şi pe pista unui stadion, dacă se respectă regulile acelei baze sportive. La sosirea în baza sportivă se va face triaj epidemiologic şi măsurarea temperaturii, administratorul acesteia va nota nominal în tabel toate persoanele care au intrat. Se va merge direct acasă de la antrenament.
# Copiii se pot antrena, de exemplu, la fotbal, dar doar în aer liber, cu exerciţii în grupuri de maximum 3 persoane. Nu se pot antrena în echipă, iar antrenamentul cu mingea poate fi făcut doar individual, fiecare participant folosind mingea proprie. Cât priveşte jocurile de fotbal între prieteni, în parc sau în curtea şcolii, şi aici este valabilă regula de grupuri de maximum trei persoane, atâta timp cât contactul cu balonul este la nivelul piciorului.
# Nu se practică sporturi în echipă şi de contact
# Deocamdată, bazinele rămân închise, atât pentru sportivii de performanţă, cât şi pentru amatori sau copii. Singurii care vor intra într-un sistem centralizat și izolat de pregătire sunt sportivii care merg la Jocurile Olimpice. Înotul este considerat de specialişti ca având un risc ridicat, însă reprezentanţii ministerului spun că, în fazele a doua şi a treia, este posibilă şi deschiderea bazinelor, dacă situaţia va evolua în bine.
# Se poate juca tenis doar la simplu și cu maximum 3 persoane pe un teren (2 jucători + 1 antrenor). Publicul nu poate asista. 
# Sălile de fitness rămân, de asemenea, închise deocamdată.
# Se poate circula cu bicicleta, păstrând o distanţă faţă de alți ciclişti şi respectând regulile privind circulația pe drumurile publice, reglementate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgenţă.


 

 

Preluat Saptamanalul Ancheta