Dr. Adrian Tase - Reducerea stresului generat de COVID-19!

Reducerea stresului generat de COVID-19!

 

¤Armonizarea binelui societății cu binele personal. Respectăm, așadar, regulile sanitare și ordonanțele militare, comportându-ne cât mai natural.
¤ Autoîngrijirea înseamnă să respirăm aer curat și să ne bucurăm de lumina soarelui în curte sau pe balcon, să facem mișcare în orice spațiu, oricât de limitat, să asculți muzică, să fii fericit fără să încalci distanțarea socială.
¤ Rămânem conectați cu familia, colegii, prietenii, mentorii și decidenții. 
¤ Dacă lucrăm acasă, ne organizăm un spațiu de muncă dedicat, cu acces la internet. Facem o agendă zilnică și creăm o rutină. Ne acordăm pauze scurte. Persoanele coabitante să nu ne distragă atenția. Suntem flexibili.
¤ Respectăm diferențele. Unora le place să vorbească, altora să fie lăsați în pace. Recunoaștem persoanele din fiecare categorie și le respectăm dorința.
¤ Ne informăm din surse de încredere, dar limităm expunerea la mass-media, mai ales mesajele îngrijorătoare și imaginile grafice.
¤ Limităm expunerea la alimente. Stresul ne poate face să mâncăm mecanic.
¤ Automonitorizăm (self-check-in) simptomele de depresie (tristețe, tulburări de somn, gânduri negre, lipsa de speranță) și apelăm la ajutor calificat.
¤ Onorăm misiunea! Satisfacția de a ne face treaba impecabil, mai ales în condiții grele, este imensă.
¤ Practicăm sentimentul de compasiune, forța motrice psihosocială a comunității în situații grele. Ne dezvoltăm răbdarea, respectul, recunoștința, dragostea. 

 


MENIUL DE PAŞTI - O ABORDARE MEDICALĂ -  Este necesară o atitudine echilibrată vizavi de gustoasele bucate tradiţionale

 

Pentru a petrece Paştele în familie şi în condiţii optime, trebuie să urmăm unele reguli, majoritatea de bun-simţ, pe care ni le punctează medicul cardiolog Adrian Tase, unul dintre medicii cunoscuţi din judeţ, preocupat constant de sănătatea argeşenilor.

 
 Recomandări medicale


Ouăle în exces pot exacerba o suferinţă bilio-hepatică – deci doza recomandată este de un ou pe zi; ouăle trebuie achiziţionate din surse sigure, spălate şi tratate termic înainte de a fi consumate.
Consumul exagerat din produse de miel pune pancreasul în dificultate – deci mâncaţi carne de miel doar o dată pe zi, de preferinţă la prânz.
Pastrama este foarte sărată, putând creşte tensiunea arterială – deci savuraţi pastrama în cantităţi mici.
Cozonacul este delicios, dar dacă este prea mult, aduce glucide rafinate, neprietenoase pentru metabolism – prin urmare mâncaţi maximum 2-3 felii de cozonac pe zi.
La oamenii sănătoşi, un pahar de vin pe zi este, de regulă, bine tolerat.

În condiţiile în care organismul luptă din greu pentru digestia şi metabolizarea alimentelor, iar metabolismul lucrează la turaţie maximă, orice altă suferinţă cronică a corpului se poate agrava; de exemplu o boală cardiacă ischemică controlată medicamentos se poate exprima clinic prin dureri anginoase, iar pacientul se prezintă în gardă, la cardiologie. 
Din experienţa anilor trecuţi, ne aşteptăm ca, după ce vor fi consumat în exces ouă şi carne de miel, unele persoane să se prezinte la spital cu tulburări digestive, de la simple indigestii, la colecistită acută, pancreatită acută sau ulcer perforat, care necesită intervenţii chirurgicale de urgenţă.
Pacienţii cu diverse boli cronice trebuie să mănânce cu moderaţie şi să-şi administreze medicamentele cu rigurozitate.
Prin urmare, recomandăm o atitudine echilibrată vizavi de gustoasele bucate tradiţionale.
Consumate în cantităţi decente, ouăle, carnea şi produsele de miel, cozonacul şi vinul sunt delicioase şi utile organismului. 
Abuzul nu exclude uzul! Deci, să ne bucurăm de masa de Paşti, în deplină sănătate!”