Proiect important la Bradu: Taxe și impozite - la un click distanță!

Primăria comunei Bradu a demarat procedura de înregistrare a instituției în cadrul Sistemului Național Electronic de Plăți a taxelor și impozitelor, respectiv Ghișeul.ro Astfel, cetățenii din Bradu vor putea plăti, în curând, taxele și impozitele online.

”Odată cu dezvoltarea tehnologiei și dat fiind faptul ca trăim în "secolul vitezei", am decis să venim în sprijinul cetățenilor care nu au timpul necesar să se deplaseze la sediul Primăriei pentru a-și achita taxele și impozitele, astfel încât să poată face acest din fața unui calculator sau prin intermediul telefonului.

Mai exact, am demarat procedura de înregistrare a Primăriei Bradu în cadrul Sistemului Național Electronic de Plăți a taxelor și impozitelor, respectiv Ghișeul.ro

Imediat ce vom fi înregistrați, vă vom comunica acest lucru prin intermediul rețelelor sociale și a ziarului local.”, a transmis primarul Dan Stroe.

CITEȘTE ȘI ... Elevă de 15 ani lovită de mașină, la Dârmănești!


Impozitul pe clădiri se plătește anual, în două rate egale, până la data de 31 martie și 30 septembrie inclusiv. Pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie a impozitului pe clădiri și terenuri, pe anul 2020, de către persoanele fizice, Primăria Bradu acordă o bonificație de 10%.

 


Program prelungit la plata impozitelor și taxelor locale în cadrul Primăriei Bradu

Biroul de Impozite și Taxe Locale Bradu și-a extins programul de lucru cu publicul, până pe 31 martie 2020, pentru a acorda posibilitatea tuturor contribuabililor de a-și achita impozitele și taxele locale și de a beneficia de reducerea de 10 % pentru plata integrală a contribuțiilor fiscale. Astfel, programul de lucru cu publicul, în fiecare joi, este pre- lungit până la ora 18.00. 


În atenția persoanelor fizice care dețin clădiri nerezidențiale și/sau mixte


Persoanele fizice care dețin clădiri nerezidențiale și/sau cu destina- ție mixtă au obligația de a depune la Biroul de Impozite și Taxe Locale Bradu declarația și raportul de evaluare. Cei care au depus deja docu- mentele sunt anunțați că trebuie să depună reevaluarea, care se face o dată la 5 ani.

Codul fiscal prevede actualizarea valorii de impozitare o dată la 5 ani în cazul persoanelor fizice pentru clădirile nerezidențiale. Contribuabilii care nu își actualizează valoarea de impozitare conform prevederilor codului fiscal vor plăti impozit majorat, respectiv 2% din ultima valoarea declarată a clădirii în cazul persoanelor fizice și 5% din ultima valoarea declarată a clădirii în cazul persoanelor juridice. Raportul de evaluare este documentul prin care valoarea de impozitare este actualizată. Pentru a depune declarația fiscală și/sau pentru a evita majorarea cotei de impozitare aveți nevoie de un raport de evaluare.