Postul intermitent, noua dietă la modă în 2019

Mănânci orice vrei, timp de 8 ore pe zi şi slăbeşti. Aşa este descrisă una dintre dietele-vedetă ale anului 2019. În postul intermitent - pentru că aşa se numeşte - alimentele se consumă doar într-un interval de 4 sau 8 ore pe zi. Cei care adoptă acest regim alimentar, în restul timpului beau doar apă sau lichide cu cel mult 20 de calorii. Medicii recomanda insa prudență. Cei care vor să țină această dietă trebuie să aibă recomandarea unui specialist.

Studiile au arătat că postul intermitent reduce valorile colesterolului şi ale concentraţiilor de insulină din organism. Cei care au ţinut un astfel de regim spun că au avut o stare psihică mai bună. Cu toate acestea, este important ca anumite categorii de persoane să nu ţină o astfel de dietă.
Postul intermitent presupune înteruperea alimentării cu produs alimentar pentru o anumită perioadă fie 14 ore, fie 16 ore sau chiar mai aspru, 22 de ore. În acele ore se mănâncă tot 2-3 mese, la interval de o oră, se consumă alimentele tot integrale, adică mâncăm pâine, dar o mâncăm integrală, se mănâncă carne, peşte, dar nu prăjite, se mănâncă şi un desert, se are în vedere şi puţină mişcare şi se consumă un pahar cu vin fără probleme. - Lygia Alexandrescu, medic nutriționist


Dieta se ţine doar cu acordul medicilor
Postul intermitent nu este însă recomandat tinerilor sub 18 ani, femeilor însărcinate sau care alăptează, persoanelor care suferă de diabet sau celor care au boli gastrointestinale. Dieta este populară şi printre vedetele de peste Ocean. Printre ele Beyonce, Nicole Kidman sau Jennifer Lopez.

Atenţie, însă, înainte de a trece la această dietă este important să consultați un medic. Un specialist poate stabili dacă starea de sănătate vă permite să țineți acest regim alimentar.