Obligatoriu pentru sectorul public: Program de lucru decalat pentru instituțiile cu peste 99 de angajați

Angajații sectorului public vor avea programul de lucru decalat în perioada 12 - 31 martie, în Bucureşti şi municipiile reşedinţă de judeţ. Vorbim despre insituțiile cu peste 99 de angajați. Măsura a fost anunțată, astăzi, de  secretarul de stat Raed Arafat.

Astfel, angajații acestui sector vor începe programul fie la ora 08:00, fie la ora 09:00, fie la ora 10:00, iar plecarea de la serviciu va fi decalată, motiv pentru care se va duce la reducerea aglomerării din transportul public. Pentru instituțiile care nu pot îndeplini acest criteriu trebuie să găsească soluţii alternative.

Momentan, pentru mediul privat, această măsură este o recomandare.

CITEȘTE ȘI ... Obiectivul primarului din Bradu: toate străzile asfaltate până în 2024

 

Măsuri principale propuse de Ministerul Muncii


Ministerul Muncii recomandă 3 măsuri de flexibilizare a raporturilor de muncă în contextul suspendării cursurilor școlare în unitățile de învățământ, fapt care poate genera necesitatea ca unul dintre părinți să rămână la domiciliu pentru supravegherea copilului minor, dar și în cazul în care se consideră că prezența lucrătorilor la locul de muncă ar putea constitui un risc:

1. Stabilirea unor programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, cu respectarea duratei maxime legale a timpului de muncă.

2. Modificarea temporară a locului de muncă la domiciliul salariatului, cu precizarea în mod expres în decizia sau, după caz, în actul adițional de modificare a locului de muncă, a următoarelor elemente:

- faptul că salariatul lucrează de la domiciliu;
- perioada în care se aplică această măsură;
- programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să controleze activitatea salariatului său și modalitatea concretă de realizare a controlului;
- obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la domiciliul salariatului, după caz, al materiilor prime și materialelor pe care le utilizează în activitate, precum şi al produselor finite pe care le realizează.

În această situație, angajatorul are obligația de a asigura instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă.

3. Desfășurarea activității prin telemuncă, în urma încheierii unui act adițional la contractul individual de muncă, atunci când îndeplinirea atribuțiilor specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține salariatul presupune folosirea tehnologiei informației și comunicațiilor.

 

 

Programul de audiențe al instituțiilor publice - VA FI SUSPENDAT!

 

Ministerul Muncii recomandă suspendarea programului de audiențe al instituțiilor publice și introducerea de măsuri alternative.

Ministerul Muncii recomandă „diminuarea, pe cât posibil, a timpului de așteptare în cadrul programului de lucru cu publicul, prin transmiterea, acolo unde este posibil, a solicitărilor prin email.
În situațiile în care este necesară prezența fizică a solicitantului la sediul instituției, se va avea în vedere menținerea distanței de cel puțin 1 metru față de celelalte persoane din incintă”, se mai arată în comunicatul ministerial.