Oamenii de afaceri față în față cu parlamentarii și conducerea administrației din Argeș! Află cerințele înaintate!

Camera de Comerț, Industrie și Agricultura Argeș a reunit, în această dimineață,  parlamentarii și reprezentanții administrației publice județene și locale într-o întâlnire menită să dea startul unor dezbateri reale și constructive între mediul privat și cei mai reprezentativi jucători din mediul public. 

CITEȘTE ȘI ... Anunț privind înscrierile la creșele din Pitești!

Participă la această întâlnire majoritatea aleșilor publici invitați (deputați, senatori, prefectul de Argeș, președintele și vicepreședinții CJ, primarii din mediul urban) și reprezentanții conducerii CCI, în frunte cu Gheorghe Badea și George Caval, alături de manageri ale unor companii de amploare în județ așa cum sunt Dacia, Lisa Draxlmaier, Karcher, grupul GIC, grupul John, New Design Composit, Arcoms etc. În total, CCIA reunește și reprezintă interesele unui număr semnificativ de companii, care reunesc peste 42000 de salariați și produc o cifră de afaceri de aproximativ 35 mld. lei.

CITEȘTE ȘI ... Locuri de parcare amenajate în fața stadionului „Nicolae Dobrin”!

Oamenii de afaceri au venit cu tematici clare, cu probleme și propuneri concrete care acoperă toată sfera de interes a mediului privat, de la fiscalitate la infrastructura, de la facilități pentru investitori la fonduri europene, de la legislația muncii la schimbări legislative specifice nevoilor zonei noastre. Iată tematica pusa pe tapet în timpul întâlnirii de astăzi:

 

 

Propuneri in domeniul LEGISLATIV /FISCALITATE


- In domeniul fiscal, legislație stabila, predictibila si respectarea stricta a prevederii potrivit căreia modificările la Codul Fiscal se pot face cu minim 6 (șase) luni înainte de intrarea lor in vigoare

- Centralizarea bazelor de date ale instituțiilor publice, astfel încât contribuabilii sa poată accesa unitar si rapid toate informațiile relevante (e.g. starea declarațiilor, situația concediilor medicale verificate si aprobate la restituire, autorizații cu date de expirare, cuantum si scadente pentru taxe si impozite ANAF/locale, etc) iar eventuale erori/necorelări/rectificări sa poată fi identificate in timp real si remediate cu celeritate;

- Dezvoltarea pe site-ul ANAF a unei rubrici tip FAQ (Frequently Asked Questions) care sa capitalizeze ansamblul clarificărilor cerute de contribuabilii instituției prin intermediul “Spațiului Virtual Privat”. (Practic astăzi se cer clarificări de către zeci de mii de contribuabili pe aceleași probleme iar timpul de răspuns este de 30 zile.) Acest lucru ar aduce coerenta la nivel national in interpretarea legii/reglementarilor si ar ajuta firmele in clarificarea rapida a spetelor ce pot apărea;

- Obligația de acceptare a documentelor eliberate de către persoanele juridice private în format electronic, care au o semnătură electronică calificată, în scopul furnizării serviciilor publice către beneficiar;

- Transmiterea documentelor solicitate de către autoritățile publice, exclusiv prin posta electronica, corelata cu eliminarea deplasărilor la ghișeele instituțiilor publice pentru obținerea diverselor documente;

- Crearea, in cadrul primăriilor si consiliilor județene, a unui “ghișeu unic virtual” prin intermediul căruia contribuabilii sa poată depune cererile pentru emiterea CU/AC, însoțite de toatele documentele cerute de Legea 51/1991, iar acesta sa le transmită către toate instituțiile implicate in procesul de autorizare, eliminând astfel interacțiunea directa cu fiecare dintre instituțiile implicate in procesul de autorizare. Respectarea termenelor stabilite de actele normative pentru eliberarea documentelor solicitate;

- Modificarea de urgenta a Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, avand in vedere ca prin Legea 101/2021 a fost reintrodusa obligativitatea depunerii anuale a Declaratiei privind beneficiarul real (chiar daca nu a intervenit nici o modificare fata de precedenta declaratie) si totodata a fost reintrodusa aceasta obligatie si pentru persoanele juridice care au asociati doar persoane fizice (desi cu privire la acestea statul nu are nevoie de o Declaratie pentru a vedea cine detine peste 25% dintr-o firma , intrucat ORC detine structura de actionariat, deci poate extrage foarte simplu datele). Modificarea va ajuta atat contribuabilul care nu mai pierde timp dar si ORC care altfel va fi sufocat de formalitatea inregistrarii si procesarii anuale a celor peste 1,4 milioane de Declaratii pentru persoanele juridice inregistrate in  Romania . 

- Modificarea prevederilor art.145 alin.4 din Codul Muncii in sensul corelarii concediului de odihna anual platit de societate la numarul de zile de munca efectuate de catre respectivul salariat, nefiind corecta situatia actuala in care Angajatorul trebuie sa suporte costul unui astfel de concediu pentru salariati care in fapt nu au prestat munca pentru el.

- Modificarea prevederilor art.78 din Legea 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, in sensul eliminarii sau reducerii taxei impuse persoanelor juridice in cazul in care nu au angajat persoane cu handicap , ori mentionarea faptului ca in contul sumei integrale ce ar trebui virate catre stat, companiile sa poata achizitiona produse si servicii de la unitati protejate. In practica, angajatorii nu gasesc persoane cu handicap disponibile pentru angajare, astfel ca taxele sunt tot mai mari.  Corelativ, ar trebui sprijinite unitatile protejate pentru a putea derula mai multe activitati economice care apoi sa fie oferite companiilor.

- Modificarea normelor de aplicare a Parteneriatului Public Privat pentru a permite mai multe investitii in beneficiul comunitatii;

 

CITEȘTE ȘI ... De la accident, la bătaie. S-a repezit la șoferița care lovise o femeie pe trecere


Propuneri in domeniul PROTECTIA MEDIULUI


- Modificarea legislatiei privitoare la animalele salbatice in scopul protejarii comunitatilor locale si a turistilor, prin : scurtarea termenului de reactie a autoritatilor in cazul solicitarilor de extragere/relocare a unor animale salbatice care provoaca daune sau pun in pericol comunitatile locale si/sau turistii; flexibilizarea acordarii cotelor de animale salbatice la nivelul arealelor in concordanta cu specificul si popularea zonelor (concret, la nivelul zonei muntoase a judetului Arges este necesara reducerea efectivelor de ursi si relocarea exemplarelor care  viziteaza frecvent zonele populate  in alte areale ). 

- Modificarea Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului in sensul simplificarii acestei proceduri,  a reducerii duratei procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu. De asemenea, trebuie reevaluat rolul si competentele autoritatilor publice centrale ori locale care sunt cooptate in Comisiile de Analiza Tehnica, intrucat in practica s-a constatat ca de multe ori acestea, in loc sa se pronunte exclusiv cu privire la documentatia depusa de investitor, solicita completari/modificari la avize/inscrisuri eliberate anterior de alte autoritati, motivat de faptul ca Legea 292 le-ar conferi dreptul de a verifica legalitatea acestora. Apare clar o imixtiune in atributiile emitentilor si totodata  se prelungeste perioada de asteptare pentru investitor prin necesitatea obtinerii unor avize/acorduri suplimentare solicitate. 

- Propunem ca in timpul implementarii unui proiect de investitie pentru care s-a obtinut acord de mediu avand la baza descrierea proiectului, detalii tehnice descrise in memoriul tehnic etc, sa se elimine obligatia existentei fizice a utilajelor la depunerea solicitarii de obtinere/revizuire a AIM. Existenta fizica la momentul vizitei in teren poate fi suplinita prin atasarea la dosar a cartilor tehnice aferente.  La faza finala a procesului de autorizate se va dovedi achizitia si instalarea acestora prin procesul verbal de punere in functiune cu adresa de inaintare. O eventuala vizita in teren poate fi facuta la acel moment. In acest sens, trebuiesc modificate art.8 din Procedura de emitere a autorizației de mediu din 19.11.2007 aprobata prin Ordinul nr. 1798/2007  si art.23 si art.28 din Procedura de emitere a autorizației integrate de mediu din 17.10.2003 aprobata prin Ordinul nr. 818/2003

- Propunem ca la faza de solicitare a revizuirii /obtinere Acord Integrat de Mediu, cand se depune Formularul de solicitare +Raportul de amplasament sa fie depus tot atunci si Raportul de evaluare a impactului asupra mediului daca activitatea are impact asupra mediului (acest lucru se va sti inca de la demararea proiectului , nu apare pe parcurs ),astfel se poate scurta timpul cu aproximativ 3 luni de zile . In acest sens, trebuiesc modificate art.14.1 din Procedura de emitere a autorizației de mediu din 19.11.2007 aprobata prin Ordinul nr. 1798/2007 si completat art.33 din Procedura de emitere a autorizației integrate de mediu din 17.10.2003 aprobata prin Ordinul nr. 818/2003

 

CITEȘTE ȘI ... Concediul şi indemnizaţia pentru creşterea copiilor. Guvernul va modifica normele


Propuneri AUTOMOBILE DACIA


* Conexiune directa trafic greu Platforma Dacia -  DN 73  - statie LukOil  Maracineni - Autostrada  A1 - Pitesti zona industriala Depozitelor (cu pod hobanat peste raul Arges pentru intrare in Pitesti)
Principale avantaje oferite de implementarea proiectului:
- timp de tranzit optimizat la principalele magistrale de transport rutier in zona;
- devierea  traficului greu din zona Mall Pitesti - nod  acces rutier principal cu un grad ridicat de aglomerare la intrarea de  nord  in Pitesti ;
- asigurarea conectarii directe a Platformei Dacia cu viitoarea autostradà Pitesti - Sibiu;
- conectare directà intrare / iesire  zona  industriala Pitesti la DN73 - Campulung - Brasov;


* Centura de Vest a orasului Pitesti : Bascov - Valea Ursului - Smeura – Albota
Principale avantaje oferite de implementarea proiectului :
- timp de tranzit optimizat si legàtura cu viitorul drum expres Pitesti - Craiova cu DN7 ( Pitesti - Ramnicu Valcea);
- devierea traficului greu pe zona de vest a municipiului Pitesti si descongestionarea traficului in zona de Nord din Pitesti si in zona Bascov ;
- reducerea poluàrii si a emisiilor de noxe generate de traficul rutier la tranzitarea orasului Pitesti ;
- realizarea completà a centurii rutiere a municipiului Pitesti, prin asigurarea legàturii cu autostrada A1 ;


* Bretea de acces direct, din zona Podul Viilor - Mall Pitesti, la autostrada A 1, pe sensul càtre catre Bucuresti
(imediat dupà Podul Viilor)

Principale avantaje oferite de implementarea proiectului :
- acces rapid la Autostradà A 1 la iesirea din Pitesti ;
- descongestionarea sensului giratoriu de la Petrom ;
- facilitare acces dinspre Stefànesti si Mioveni spre Pitesti ;
- reducerea poluàrii si a emisiilor de noxe generate de traficul rutier in zona Podul Viilor - Mall Pitesti - Giratoriu Petrom ;


* Linie de tramvai Mioveni - Pitesti, cu facilitarea accesului in zona centralà a municipiului Pitesti.
Principale avantaje oferite de implementarea proiectului :
- optimizarea traficului auto pe drumul de acces Mioveni Pitesti ;
- descongestionarea sensului giratoriu de la Petrom ;
- reducerea poluàrii si a emisiilor de noxe generate de traficul rutier in zona Podul Viilor - Mall Pitesti - Giratoriu Petrom ;


* Sustinere pentru lansarea / implementarea de scheme de finantare (prin Fonduri Europene / Programe Operaționale sau prin Fondul de Modernizare) pentru Programele de investiții (Pachete Integrate de proiecte) care au ca  obiectiv neutralitatea climatică, decarbonizarea (Zero Emisii de Carbon) destinate Platformelor Industriale din cadrul Întreprinderilor.

Argumente :
i.    Factor determinant pentru investiții destinate reducerii drastice a emisiilor și noxelor;
ii.    Susținerea unei economii neutre climatic și cu emisii scăzute de carbon ;
iii.    Creșterea nivelului calității aerului și mediului înconjurător;
iv.    Creșterea producției locale de energie verde;
v.    Creșterea eficienței energetice a întreprinderilor și Platformelor Industriale;

 

CITEȘTE ȘI ... Fără comerț cu păsări pentru o lună de zile!


Propuneri in domeniul INFRASTRUCTURII MUNICIPIULUI PITESTI

 

* Rezolvarea cerințelor urbanistice de trafic prin demararea formalităților legale, tehnice și juridice (inclusiv întocmire PUZ sau PUG) pentru :
- creearea unei a doua căi rutiere, care să ruleze pe lângă calea ferata Pitești – Curtea de Argeș, respectiv prin continuarea căii actuale Târgul din  Vale - Universitatea Constantin Brâncoveanu, paralel cu calea ferată, până la Bascov;
-realizarea centurii de nord-vest care sa ocoleasca Municipiul Pitesti, intre DN 65-DN7; 
-realizarea a doua poduri peste raul Arges;


* Identificarea posibilităților legale, tehnice și juridice de acțiune necesare în scopul preluării Casei de cultură a Sindicatelor din Pitești în administrarea municipalității, astfel incat această construcție, situată în piața centrală a Piteștiului, să redevină un formator pentru noile generații, o mândrie a orașului, un pol de propagare a culturii locale și universale, un reper de vizitat pe harta oricărui turist.

* Proiect de largire de o parte si de alta a strazii Depozitelor pt creerea de noi locuri de parcare. 

 

CITEȘTE ȘI  ... HoReCa se vaccinează! Hotelul Victoria a dat startul


Propuneri in domeniul INFRASTRUCTURII JUDETULUI ARGES


Demararea formalităților legale, tehnice și juridice (inclusiv întocmire PUZ sau PUG) pentru :
-reabilitarea drumului DN 7C Transfagarasan si modernizarea lui prin amenajarea de noi terasamente, copertine si zone de protectie pentru a-l face accesibil pe toata perioada anului.
-reabilitarea drumului judetean care asigura accesul din DN 7C Transfagarasan spre zona perimetrala a Lacului Vidraru, pentru punerea in valoare a intregului potential al acestui areal;
-reabilitarea drumului de legatura dintre Curtea de Arges si Campulung-DN 73C;
-modernizare/construire centura de nord Curtea de Arges, iesire spre Albesti, legatura cu viitoarea autostrada.Acum trafic fff aglomerat
-realizarea drumului expres Pitesti-Mioveni
-realizarea drumului expres Pitesti-Brasov
-finalizarea liniei de cale ferata Pitesti-Ramnicu Valcea;

 

CITEȘTE ȘI  ... Pitești - Copil atacat și mușcat de un câine în cartierul Războieni!

 

Propuneri in domeniul FONDURILOR EUROPENE


- Identificarea posibilităților legale, tehnice și juridice de acțiune necesare în scopul continuarii proiectului Partiei Ghitu-Molivisu, investitie strategica pentru domeniul schiabil si turistic al zonei.

- Sprijin pentru mediul privat in realizarea de investitii prin alocari financiare din fonduri europene sau realizarea de parteneriate publice  private  pentru realizarea acestor investitii

- Intrucat a existat un interes major din partea mediului privat , pentru obtinerea unei finantari in cadrul Programului Operational Regional (numai in regiunea Sud-Muntenia fiind depuse peste 830 de aplicatii cu o valoare de peste 10 mld. Lei, cu mult peste alocarea regiunii, de 0,3 mld. Lei), sustinem demersul initiat de ADR Sud Muntenia ca toate proiectele din listele de rezerva sa fie preluate si finantate din viitorul PNRR.

- Accesul la finantare al firmelor mari  pe toate programele operationale intrucat  cresterea performantei imm-urilor este influentata direct de progresul intreprinderilor mari, acestea abordandu-se  impreuna si nu separat, fiind interdependente.

- Reducerea perioadei de evaluare si contractare a proiectelor finantate din fonduri europene  o perioada maxim de 6 luni , pentru a avea vizibilitate asupra impactulu economic al proiectului , in conditiile unei piete tot mai dinamice si imprevizibile .

- Finalizare obiectiv turistic Cetatea Poienari

 

CITEȘTE ȘI  ... Propunere: masca să nu mai fie obligatorie în spațiile deschise unde nu este aglomerat


Propuneri in domeniul HORECA


- Întrucât nu au fost depistate legături de cauzalitate directă între incidența îmbolnăvirilor și funcționarea unităților din categoria HORECA,  propunem ca facilitățile de tip  hoteluri, spa, piscine / alte facilități de recuperare/relaxare, să fie deschise, cu respectarea tuturor normelor de securitate (menținerea igienei stricte, crearea de trasee, respectarea utilizării unei capacități de până la 50 – 80 – 100%, etc funcție de specificul unității).  Mai ales dacă angajații acestora fac și dovada vaccinării / trecerii prin boală și dobândirea de anticorpi. 

- În cazul în care se mai decid închideri de unități din categoria HORECA, ar fi indicat să se pregătească fonduri sau programe cu aplicabilitate imediată pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, în vederea achitării plății chiriilor, utilităților, materiilor prime etc. Industria HORECA are nevoie urgentă de fonduri de sustenabilitate economică, plătite în maxim o lună de la închidere, nu în timp de un an și după lungi discuții birocratice, când majoritatea firmelor riscă sau sunt deja în faliment.

- Crearea unui Brand Turistic a unei STATIUNI TURISTICE a Transfagarasanului

 

CITEȘTE ȘI ... Amendă uriașă pentru Kaufland! Nereguli au fost constatate și în Argeș

 


Propuneri in domeniul industriei textile


- Introducerea cotelor de impozitare progresive pe veniturile salariale

- Refacerea scolilor profesionale

- Programe de finantare pt industria textila

- Crearea fondurilor de dezvoltare pt tehnologie

- Sustinerea exportatorilor din sectorul confectiilor textile

 

CITEȘTE ȘI ... Familia Sămărescu din Argeş a preluat fosta fabrică de carne Integra din Chitila

 

Alte propuneri/preocupari


- Rezolvarea urgenta a problemei atacului ursilor asupra oamenilor, gospodariilor, animalelor

- Actiuni concrete si majore de ecologizare in zone turistice , inclusiv Lacul Vidraru

- Sustinere Targ AGRO PITESTI editia 2022. Am realizat deja 5 editii 

 

 

----------------------------------------------------------------

 

 

Comisie de dialog cu oameni de afaceri - membrii la nivelul municipiului Pitești

 

În direcția deschiderii către nevoile mediului privat și asigurării unor relații permanente cu acesta, primarul Piteștiului a anunțat că astazi a semnat decizia privind înființarea Comisiei de Dialog Economic, o structură dedicată exclusiv sprijinirii sectorului economic. 

În această comisie, administrația este reprezentată de primar, cei doi viceprimari, administratorul public și un director, în vreme ce mediul privat este reprezentat de: 
Olimpia Doru (Federatia Patronala a IMM)
George Caval (CCI)
Marian Toma (AOA)
Adrian Sandu (Acarom)
Ovidiu Stoica (HoReCa)


Această comisie are rolul de a lansa inițiative și de a formula opinii asupra proiectelor de hotarâri privind impozitele si taxele locale, structura bugetului municipiului Pitești, măsurile destinate sprijinirii mediului privat, oportunități pentru atragere de fondurilor europene etc.

 

 

 Intalniri periodice, pe teme sectoriale

 

Parlamentarii Daniel Constantin (PNL) și Ionut Moșteanu (USR) au propus permanentizarea acestor întâlniri si dezbateri, cu accent pe organizarea lor pe teme sectoriale.

 

► Daniel Constantin a subliniat nevoia ca Transfăgărășanul să devină reperul turistic numarul 1 al Argeșului. Domnia sa și-a manifestat interesul de a sprijini punctual, legislativ, toate masurile propuse, în condițiile în care se identifica cea mai bună și eficientă soluție legală care să îmbrace aceste nevoi.

 

► Deputatul Ionut Moșteanu a asigurat primarii din Pitești și Mioveni de intregul sprijin și de asigurarea asistentei de specialitate de la nivelul Ministerului Transporturilor in vederea realizarii unui studiu de fezabilitate bine întocmit pentru sistemul de transport expres dorit între cele două municipii, cu o estimare clară a costurilor operationale pe care le-ar presupune această investiție. De asemenea, domnia sa a insistat asupra necesității schimbării regulamentului privind deschiderea Transfăgărășanului în termene fixe, așa cum este acum cu unul care să asigure flexibilitate.

 

► Adrian Miuțescu, deputat și președinte al PNL Argeș,  asigura reprezentanții mediului privat ca toate propunerile înaintate astăzi sunt pe agenda partidului de guvernamant pe care il reprezintă.

"Eu cred ca rolul nostru este de a încerca sa le prioritizăm, să evaluam capacitatea noastră de a le putea face in interiorul anumitor termene de realizare si de a face un pact între noi, astfel incat ele sa devină un program politic al tuturor, sustinut de toate partidele.", a mai subliniat domnia sa.

 

► Deputatul PSD, Nicolae Pavelescu, a enunțat trei mari priorități pe care domnia sa le vede pentru județul Argeș: infrastructură urbană și județeană, dezvoltarea mai multor zone turistice dincolo de Transfăgărășan (așa cum este zona localităților din culoarul Rucăr Bran) și finanțarea corespunzătoare a proiectelor venite din fiecare unitate administrativa, fără particularităti politice.

 

►  "Păcatul nostru cel mare, al celor care suntem aici, este că nu am luat exemplul altor judete din Romania", a subliniat Ion Mînzînă.

Președintele CJ a explicat că în alte comunități, toate forțele politice, toate autoritătile și toate structurile de business și-au unit de ani buni forțele si interesele pentru dezvoltarea județului lor. O problemă specifică ridicată de domnia sa a vizat realizarea de proiecte care să sprijine și dezvoltarea zonei de sud a județului, neglijată semnificativ in ultimii 30 de ani. 

 

► Deputatul AUR, Mircea Chelaru, și-a manifestat bucuria asupra faptului că întalnirea de astăzi raspunde exact solicitarii publice pe care domnia sa a lansat-o cu ceva timp in urma si anume aceea de a reuni toti parlamentarii de Arges intr-un grup care sa nu tina cont de partidului fiecaruia, ci de interesele punctuale ale judetului. Domnia sa a subliniat, in cadrul aceleasi interventii, nevoia ca statul să își ajusteze structurile depășite cu nevoile reale ale societății, de a schimba legislația care frânează dezvoltarea comunităților. 

 

► Prefectul Emilia Mateescu a subliniat modul în care, din poziția pe care o reprezintă, poate sprijini concret mediul privat prin accesul la ședintele consiliului prefectural, ședinte în care sunt prezenți toti șefii de instituții deconcentrate. În acest fel, situațiile de blocaj, birocrație sau neglijența pot fi dezbătute direct cu managerii respectivelor structuri:

 "Si mie mi se pare inacceptabil ca orice persoană juridică sau fizică să suporte neglijența, neatenția sau concediile celor din sistemul public. Acest sistem trebuie sa fie în serviciul cetatentilor și al mediul de afaceri.", a subliniat prefectul Emilia Mateescu.

Domnia sa a mai dezbatut tema ursilor care ataca gospodăriile din județ, afecteaza turismul și pun in pericol viata oamenilor, subliniind ca niciodata un animal nu poate sa fie mai presus de om și că există temei constituțional care să ducă la o schimbare a actualei legislații.

 

► Deputatul Simona Bucura Oprescu (PSD) a insistat asupra organizării practice a acestor întâlniri și stabilirii unei "foi de parcurs" comune, cu marile obiective si cu responsabilități clare, asumate de fiecare parlamantar. Legat de Codul Urbanistic General, domnia sa a solicitat soluții, propuneri și probleme concrete, în direcția modificarilor legislative dorite. De asemenea, în calitate de președinte al Comisiei de Administratie din Camera Deputatilor, domnia sa a clarificat o serie de aspecte care țin de organizarea administrațiilor, ADR-urilor și obținerea de finanțări europene pentru proiectele marilor companii. De asemenea, a solicitat sprijinul întregii echipe de parlamentari pentru proiectul PSD privind voucherele de vacanță acordate atat angajatilor de stat, cât și celor din domeniul privat.

 

► Senatorul Dănuț Bica (PNL) a insistat asupra pragmatismului care ar trebui să definească acest tip de dezbateri, asupra eliminarii oricarei tente de pasiune politică. Domnia sa a subliniat ca trebuie echilibru si că  foarte multe dintre tematicile ridicate de catre mediul public au reprezentat o prioritate pentru mandatul său parlamentar trecut, toata documentatia aferenta fiind publica si disponibila.


 

 

 

 

 

 

Știre în curs de actualizare