O criză întotdeauna aduce multe oportunități

Noua generație de succes a Argeșului

 

 

Nume: Raluca Margalina
Vârsta: 32 de ani 
Funcţia: manager al ciocolateriei și cofetăriei Mayore. 
Studii: Facultatea de Management - ASE București, masterat în Managementul Calității 
Pasiuni: pasiunea lucrurilor bine făcute și arta în cofetărie.

----------------------------------------------------------------

 

Raluca Margalina consideră că pandemia a schimbat radical perspectivele mediului de afaceri, care se vede nevoit să se reinventeze, să regândească de la zero strategii şi metode de atingere a obiectivelor.

„În ultima perioadă, a devenit tot mai evidentă nevoia de digitalizare a cât mai multor procese în activitatea companiilor, cât și de adaptare la noile nevoi ale consumatorilor. Astfel, în contextul actual, generat de această criză generalizată, provocările noii generații de manageri sunt eficientizarea proceselor și monitorizarea cât mai precisă a produselor în conformitate cu noile reguli din și postpandemie”, este de părere managerul cofetăriei Mayore.

Din acest punct de vedere, Raluca Margalina crede că tinerii au avantajul unei mai bune capacităţi de adaptare la schimbare şi a unei receptivităţi mai dezvoltate, exemplificând astfel:

„Această generație cunoaște mai bine tehnologia și tinerii reușesc să învețe mult mai ușor cum să o folosească în avantajul lor”.


Raportat la perioada prin care trecem, managerul ciocolateriei Mayore consideră că această criză a testat capacitatea oamenilor de afaceri de a rezista şi de a se reinventa:

„Am învățat să fim cât mai flexibili, să ne readaptăm la situaţiile apărute. Am fost foarte atenți la noile nevoi ale clienților și ne-am adaptat serviciile pentru a fi cât mai aproape de ei, oferindu-le siguranța și... îndulcindu-i. Această perioadă ne-a arătat cât de mult contează să ai în jurul companiei create o comunitate căreia să îi fii aproape și care să îți fie aproape”, afirmă Raluca Margalina, arătând că o companie trebuie să dezvolte cât mai multe canale de desfacere și să fie mereu pregătită pentru noi provocări. 


Pentru ciocolateria şi cofetăria Mayore, această readaptare s-a dovedit una prielnică - susţine tânăra femeie manager - reușind o performanţă rar întâlnită în această perioadă: aceea de a recupera la capitolul cifră de afaceri și, mai mult, de a o aduce chiar spre o ușoară creștere. Cu toate acestea, Raluca Margalina crede că 2021 va continua să fie un an incert din punct de vedere economic, cel puțin în prima parte, ceea ce nu o împiedică însă să îşi urmărească cu rigurozitate planurile stabilite pentru perioada următoare:

„Ne bazăm pe încrederea câștigată în piața prin brandul Mayore și urmărim dezvoltarea și extinderea acestuia, fiind totodată atenți la noile oportunități. O criză întotdeauna aduce multe oportunități”, conchide managerul ciocolateriei Mayore.