Modernizări importante și reguli mai dure în Aeroportul Otopeni

Schimbări importante în cel mai mare aeroport din ţară. Din cauza blocajelor permanente în parcări, la check-in, dar şi la punctele de frontieră, conducerea promite modernizări, dar şi reguli mai dure pentru firmele care operează pe aeroportul Otopeni. Acum, pasagerii sunt transportaţi către aeronave în autobuze vechi şi de 20 de ani, fără aer condiţionat vara şi fără căldură iarna. Şi deseori drumul prin aeroport e ca o cursă cu obstacole. La orele de vârf, pasagerii aşteaptă şi câteva ore la porţile de check-in şi la controlul paşapoartelor. Oficialii susţin că, de multe ori, blocajele sunt provocate de motive banale.

Până la 1 ianuarie 2020 firmele de handling au obligaţia să suplimenteze numărul de angajaţi. Deşi fluxul de pasageri a crescut constant în ultimii ani şi a ajuns la o medie de 40.000 pe zi, numărul angajaţilor din multe servicii a rămas acelaşi.

 

 

 

Autobuze noi în aeroport


Firmele de handling mai au o obligaţie importantă. Până în mai, anul viitor, trebuie să înlocuiască 50% dintre autobuzele pe care le folosesc pentru transferul pasagerilor pe platforma aeroportului. Noile vehicule trebuie să aibă normă de poluare Euro 6 sau să fie electrice. Cele mai multe autobuze sunt vechi de două decenii şi nu au aer condiţionat vara şi căldură iarna.

Sunt şi schimbări care ţin doar de conducerea aeroportului, cum ar fi introducerea porţilor biometrice pentru scanarea paşapoartelor, dar şi suplimentarea punctelor de frontieră.

 

 

 


Noi locuri de parcare la Aeroportul Henri Coandă


În prezent, cele aproape 2.000 de locuri de parcare publice ale aeroportului Henri Coandă sunt în permanenţă ocupate. Reprezentanţii aeroportului vor să le suplimenteze cu încă 1.300, atât la plecări, cât şi la sosiri.
Urmează cea mai mare provocare: etapa a doua a lucrărilor pentru legătura feroviară între aeroport și Gara de Nord. Traficul în zonă şi o parte din activitatea de pe Otopeni vor fi afectate.