Învățătoare din Pitești - oripilată de subiectele la Limba Română pentru elevii de 11 ani!

Învățătoarea Dana Tufeanu, dascăl la Școala Matei Basarab din Pitești și evaluator extern al Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, critică subiectele pe care elevii de 11 ani le-au avut de rezolvat, ieri, în cadrul probei de Limba română la Evaluarea Națională de clasa IV-a.

CITEȘTE ȘI ... Carmen Lis o execută pe Olga florăreasa pentru un împrumut

Dascălul este ”oripilat” și ”dezgustat” de modul în care au fost gândire subiectele, susținând că toată munca profesorilor de a-i face pe cei mici să înțeleagă ceea ce citesc a fost pur și simplu pusă la pământ.

► ”Onor Minister, ne-ați făcut KO!
De câteva minute am intrat în posesia subiectelor la limba română, Evaluare Națională, clasa a IV-a.
Cu un deosebit DEZGUST, mă declar ORIPILATĂ de subiectele de la LIMBA ROMÂNĂ.
Analizez pe rând aceste aspecte:
► În primul rând cine a propus aceste subiecte s-a gândit cumva la dozarea timpului unor elevi de 11 ani? Cei mai mulți dintre noi i-am învățat pe copii că orice răspuns să aibă echivalentul în textul-suport, deci să răspundă citind CONȘTIENT, că de asta suntem pe ultimul loc la testele Pisa, că suntem ”analfabeți funcționali”, adică citim fără să înțelegem textul. Așadar cei mai mulți dintre noi am lucrat după sistemul ”te întorci la text și citești cu atenție”.
Onor Minister, ați șters pe jos cu noi și cu această cerință a noastră către copii de a citi textul conștient!”, scrie învățătoarea Dana Tufeanu pe pagina de socializare.

 

CITEȘTE ȘI ... Fost șef criminalist, despre dubla crimă la biserică: Un delir pasional

Din punct de vedere educativ, ”textul este ZERO”, concluzionează profesorul din Pitești, iar mesajul este ambiguu.

► ”Din punct de vedere educativ, textul este ZERO!

Pe scurt, pentru cei care nu știu subiectele: doi copii, în drum spre casă, intră într-o livadă și își îndeasă buzunarele cu fructe (caise/portocale). Unul dintre ei conștientizează că nu a făcut o faptă bună și îi dă fructele celui de-al doilea. Al doilea copil se duce fericit spre casă și ÎI ARATĂ mamei fructele, fiind chiar foarte vesel de isprava sa. Mama, care până la acel moment NU A AVUT UN COMPORTAMENT PREVENTIV (il citez pe dl. prof. Ovidiu Panisoara) se face foc și pară, se răscoala în ea morala avutului public și, în loc să meargă cu copilul și să plătească fructele luate din pom, să ceară scuze și să vadă copilul un comportament DEMN, ca model, cum procedează? Își umilește copilul trimițându-l cu fructele înapoi (deh, grija pentru avutul obștesc!), care fructe se înmânează paznicului. Ba copilul se mai simte și culpabil că ”a îndrăznit” să mănânce o caisă/portocală! Textul nu ne mai spune dacă paznicul, la rândul lui, a făcut un proces – verbal de predare – primire, etc….etc….

Păi în comparație cu acest biet copil, Nică al Petrei era un golan numai bun de băgat la zdup, pentru că, pe lângă cireșe, a mai prăpădit și cânepa din avutul privat al mătușii Mărioara….

► Nu mă refer la cerințele textului, pe care copiii le-ar fi rezolvat într-un timp rezonabil, ci la întrebări de o ambiguitate demnă de un spectacol mut, de genul….”hăăăăă?????”…
De exemplu: una dintre cerințe era să spună copiii care pot fi consecințele negative ale faptelor prezentate în text?


Care ar fi răspunsul, Onor Minister????


Că eu nu știu ce aș răspunde….. Să fac trimitere la Codul penal? Să fac trimitere la bullying-ul pe care însăși mama revoluționară îl face asupra copilului, trimițându-l singur, cu fructele în mână, la paznicul plantației? Ori să fac trimitere la decăderea din drepturile părintești ale mamei, care nu știe să își educe copilul și nu are un comportament preventiv referitor la furt?
Ori își închipuie cineva că după acest episod de maximă umilință vom avea un cetățean – model în societate, crescut cu frica-n sân să nu se mai apropie vreodată de vreo caisă/portocală care nu îi aparține?


Consecința negativă este că acest copil NU va mai fi atât de deschis cu mama sa și îi va ascunde adevărul.


►  Copiii aveau de alcătuit un text folosind ”substantive – cheie” sau ”verbe-cheie”. Care sunt acestea, Onor Minister? Eu, ca dascăl, aleg alte substantive – cheie sau verbe-cheie, pentru că eu citesc textul într-o altă …. CHEIE. Iar voi ce faceți? Îi puneți pe copii pe Patul lui Procust? Toți copiii era musai să citească și să înțeleagă textul așa cum l-a înțeles Onorat Propunătorul?”

 

CITEȘTE ȘI... O fetiță de numai 10 ani a fost agresată sexual într-un autobuz în Pitești!

 

Ce-ați făcut voi astăzi nu este decât o FRÂNGERE A ARIPILOR!


Dana Tufeanu are și un mesaj pentru reprezentanții ministerului Educației, dar și pentru elevi.

► ”Cinci ani ne-am străduit să construim aripi și să zboare copiii noștri! Ce-ați făcut voi astăzi nu este decât o FRÂNGERE A ARIPILOR! Ce ați vrut să demonstrați cu asta?
Ați vrut să arătați cât de mari sunteți în fața unor suflete de 11 ani? Nu ați reușit, pentru că noi, oricât de frustrați suntem de SUBIECTELE VOASTRE, le vom rezolva împreună cu ei și, cu tot riscul din lume, ÎI VOM LĂSA SĂ GÂNDEASCĂ CU CAPUL LOR, nu le vom sugera răspunsuri gata preparate.

► În încheiere, dragi copii, mesajul meu de dimineață rămâne valabil: VĂ IUBESC ȘI AM ÎNCREDERE ÎN VOI!”

 

CITEȘTE ȘI ... Ce se întâmplă dacă un elev este confirmat cu COVID-19? Măsurile care sunt luate imediat


Astăzi se desfășoară proba la Matematică şi Ştiinţele naturii, iar joi elevii din partea minorităţilor naţionale vor susţine proba la limba maternă.

Urmează probele scrise la Limba română şi Limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a (EN II), programate în data de 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susţinute în data de 26 mai. În 27 mai este programată proba de Matematică, în timp ce proba de Limba română (scris şi citit) pentru elevii din rândul minorităţilor naţionale se va desfăşura în data de 28 mai.