Grupul Renault taie în carne vie la capitolul investiții și angajați

„Proiectul de ajustare a forţei de muncă” ce îi sperie pe cei 14.000 de salariaţi ai Uzinei Dacia'' 

Grupul Renault taie drastic din cheltuieli pentru următorii trei ani. 2 milioane de euro este suma estimată, urmând a se desființa peste 4.600 de posturi în Franța și alte 10.000 la nivel global. 

În mod evident, anunțul oficialilor Renault a provocat îngrijorare la Uzinele Dacia, cu atât mai mult, cu cât proiectele de creștere a capacității de producție din România au fost suspendate. Vineri dimineață, liderii de sindicat din uzină și reprezentanții furnizorilor s-au întrunit pentru a se consulta cu privire la cum va decurge activitatea de acum înainte.

În primă instanță, niciun muncitor de la Dacia Renault nu va fi concediat. Ajustarea forței de muncă se va baza pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare, care se vor întinde pe 3 ani, iar costurile de proiectare vor fi raționalizate. 
Premierul Ludovic Orban a declarat că, în urma discuțiilor pe care le-a avut cu managementul Grupului Renault din România, nu a reieșit intenția de a restrânge activități, la pachet cu locurile de muncă. 
„Noi, ca guvern, avem o colaborare foarte apropiată cu managementul din România al Grupului Dacia-Renault. Practic, Grupul Renault în România are peste 2.000 de ingineri care lucrează în proiectare, are partea de testare, de verificare, care este unică şi care funcţionează în România la Titu, de asemenea, avem partea de producţie care funcţionează la Mioveni. Din toate discuţiile pe care le-am avut cu managementul companiei din România, nu am tras nicio concluzie prin care să existe vreo decizie la nivelul managementului companiei din România privitor la restrângerea vreunor activităţi sau la intenţia de a face concedieri.”, a declarat Ludovic Orban.

Premierul a adăugat că dificultățile cu care se confruntă Grupul Renault în acest moment „nu sunt provocate de activitatea din România, pentru că activitatea din România este extrem de profitabilă, o activitate bine organizată care avantajează Grupul Renault în ansamblul său.”.

Grupul Renault îşi ajustează personalul prin recalificare, mobilitate internă şi plecări voluntare

Prin intermediul unui comunicat de presă, oficialii Renault au făcut referire la cifre și măsuri la care s-au gândit pentru a atenua pierderile suferite în contextul pandemiei de coronavirus, care a afectat toată economia planetei. 
„Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor. Groupe Renault intenţionează să facă ajustările necesare în privinţa forţei de muncă pentru a permite revenirea la o creştere rentabilă şi durabilă şi se angajează să se asigure că acestea se desfăşoară printr-un dialog exemplar cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale. Acest proiect de ajustare a forţei de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă şi plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani şi va viza aproape 4.600 de posturi în Franţa, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent”, se precizează în comunicat.

Primarul Ion Georgescu: „Cumpărați maşini Dacia ca să sprijiniţi producţia locală!”

Primarul localității Mioveni, Ion Georgescu, și-a exprimat speranța că Uzina Dacia Renault nu va fi afectată de planul de restructurare al Grupului Renault.

E drept că atunci când auzi de concedieri de peste 10.000 de angajați la nivel global nu ai cum să nu te gândești că tăierile ar putea să te afecteze și pe tine. Tocmai de aceea, edilul face apel către români să cumpere în continuare automobilul care de peste 50 de ani face istorie la Mioveni.

Asta, sugerează Ion Georgescu, se va traduce în pierderi cât mai mici pentru uzina autohtonă și implicit pentru economia românească.

,,Este previzibil faptul că, după criza sanitară pe care planeta a trăit-o în aceasta primăvară, se anunță o criză economică, aceasta urmând să afecteaze probabil toate sectoarele de activitate, incluziv producția de automobile. Din informațiile obținute până în prezent de la partenerii francezi, reprezentanții companiei Renault nu precizează dacă la Dacia vor fi concedieri, probabil că nu. Însă incertitudinile legate de planurile de dezvoltare și creștere a productivității rămân, acestea urmând să fie tranșate punctual și etapizat, astfel încât pierderile ambelor părți să fie cât mai puțin resimțite în plan social.În mod cert, Grupul Renault a anunţat doar suspendarea, nu sistarea, proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România, ca parte a unui plan de reducere a costurilor la nivel global, planul de transformare având ca scop realizarea unor economii şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate. Tot o certitudine este și faptul că modelele de succes dezvoltate la Dacia sunt cele care continuă să se vândă și să aducă profit companiei, deci Uzina de la Mioveni reprezintă și va continua să reprezinte un etalon al Grupului Renault la nivel mondial.
Pentru o economie durabilă susțineți producția locală cumpărând mărci românești sau produse realizate pe piața autohtonă. În această perioadă, cu toții putem contribui la dezvoltarea și susținerea, nu doar a companiei, ci și a comunității, cumpărând automobile produse în România! Cumpărați cu încredere automobilul care de peste 50 de ani face istorie la Mioveni!”, declară primarul Ion Georgescu.

Înmatriculările Dacia în Europa au scăzut cu 53%

Lunile de izolare, restricţiile de circulaţie, îngrijorările privind stabilitatea veniturilor, şomajul şi insecuritatea au dus la o reducere a achiziţiilor de bunuri scumpe. Aşa cum arată statistica întocmită de către ACAROM – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România şi ACEA, la nivelul ţării noastre s-au înmatriculat în primele 4 luni ale anului doar 32.300 autoturisme noi, cu un minus de 27,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019. 

În Uniunea Europeană înmatriculările noi au scazut cu 76.3%, pentru luna aprilie 2020, faţă de aprilie 2019. „În ceea ce priveşte constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme înmatriculate în Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 884.761 unităţi, în scădere cu 33.5%, urmate de grupul PSA cu 492.144 unităţi, în scădere cu 45.8% şi de Grupul Renault cu 297.345 unităţi, în scădere cu -47.3% (din care DACIA: 93.258 unităţi o scădere de – 53% faţă de perioada ianuarie - aprilie 2019).

Autoturismele marca Ford au reprezentat în primele patru luni ale anului 2020 un număr de 178.079 unităţi noi înmatriculate, în scădere cu -47.8% faţă de perioada similară din 2019.”, se mai arată în comunicatul ACAROM.

 

Sursa: Săptămânalul Ancheta