Raliul Argeșului Catena a readus judeţul nostru în calendarul competiţional

Argeșul a revenit în agenda competițională a motorsportului anul trecut, după o absență de 9 ani. Deși județul nostru are trasee ce reprezintă „un teren de joacă” perfect pentru piloții de raliu, din lipsa finanțărilor etapa din județul nostru a fost abandonată aproape un deceniu. Revenirea în Campionatul Național de Raliuri se datorează unei echipe inimoase, reunite de pasiunea pentru mașini, adrenalină și spiritul competitiv al omului de afaceri Cristian Dolofan. Este vorba de DTO Rally Team, care a fost înființată în anul 2017 la inițiativa lui Cristian Dolofan, care a devenit, la rândul său, pilot de raliu. Au atras alături de ei, în organizarea evenimentului, sponsorii și autoritățile locale și județene, reușind astfel să readucă în calendarul Campionatului Național de Raliuri etapa din Argeș. Pentru județul nostru, Raliul Argeșului înseamnă mai mult decât un raliu pe drumurile județului. Înseamnă vizibilitate națională și expunerea obiectivelor turistice ale Argeșului. Încă de la prima ediție sub organizarea ACS DTO Rally, Raliul Argeșului a stabilit referința în standardele de organizare ale unei competiții în România. 

 

 

Raliul Argeșului Catena –  powerd by Peugeot,  ediţia 2020

Ediția din anul acesta a stabilit două decenii de motorsport în Argeș. Competiția a avut programate șase probe speciale pe durata a două zile de concurs, timp în care cele 66 de echipaje s-au luptat cu cronometrul pe o lungime de aproape 400 de kilometri totali. În prima zi de cursă, piloții și copiloții au concurat în zona municipiului Câmpulung Muscel, pentru ca ziua secundă să programeze patru speciale rapide și pline de provocări pe Transfăgărășan, de la Barajul Vidraru până în golul alpin, la Cabana Capra.

Raliul Argeșului CATENA - Powered by Peugeot 2020 a debutat pe 26 iunie, cu două parcurgeri ale noutății pregătite de organizatori: proba „Godeni”. Tehnică, de viteză, cu multe provocări pentru echipaje, speciala a reprezentat un început excelent de sezon. Simone Tempestini și Sergiu Itu au stabilit de două ori timpul de referință și s-au instalat în fruntea clasamentului general FIA vineri seară.

A doua zi, pe 27 iunie, Transfăgărășanul a fost gazda Raliului Argeșului 2020, cu patru probe speciale „alergate” atât în urcare, cât și în coborâre. Echipajele au parcurs drumul șerpuit de pe malul lacului Vidraru, de la baraj până la Cabana Capra, acolo unde au fost așteptate de cele mai spectaculoase viraje ale competiției. După ce s-au întors pe același drum, cei mai rapizi piloți și copiloți au fost premiați în cadrul unei festivități unice, desfășurate pe Barajul Vidraru. Simone Tempestini și Sergiu Itu au fost, din nou, cei mai rapizi, reușind să se impună pe aproape toate probele speciale ale competiției. Astfel, echipajul Napoca Rally Academy s-a impus în debutul sezonului 2020 de raliuri și a obținut a doua victorie consecutivă în Raliul Argeșului. Dan Gîrtofan și Tudor Mârza au menținut ritmul excelent din prima zi și au plecat de la Pitești cu argintul cursei, în timp ce Valentin Porcișteanu și Dan Dobre au crescut viteza și și-au adjudecat ultima treaptă a podiumului clasamentului general FIA. 


DTO Rally Team s-a aliniat la start cu 4 echipaje

DTO Rally Team a debutat în sezonul 2020 de raliuri cu patru echipaje, obiectivul fiind acela de a concura din plăcere pentru curse. Cristi Dolofan și Petre Tobă au luat startul în cea mai performantă clasă, RC2, Peugeot-ul 208 R5 reprezentând modelul de top al echipei, care ar putea aduce podiumul în viitoarele etape. Eugen Cărăgui și Robert Fus au continuat progresul din 2019 și s-au aliniat la start cu Peugeotul 208 R2 în cadrul clasei RC4, în timp ce Bogdan și Delia Năstase au „alergat” la bordul Mitsubishiului Lancer EVO IX cu care au devenit campioni în sezonul trecut. În final, Raul Badiu a revenit sub culorile DTO Rally Team pe o Dacia Sandero, aducând puncte prețioase pentru grupare la bordul Daciei Sandero, alături de Teodor-Gabriel Găină. Cu zâmbetul pe buze și multiple podiumuri, cei opt sportivi au avut un început mulțumitor de sezon în cursa de casă, Raliul Argeșului CATENA - Powered by Peugeot.

Locul 3 în cadrul clasei RC2, dedicată modelelor R5, și locul 6 în clasamentul general FIA, Cristi Dolofan a avut o evoluție spectaculoasă pe probele speciale ale raliului de casă. Alături de Petre Tobă, piteșteanul a avut parcursul dorit înaintea competiției, când și-a propus să ducă Peugeotul 208 pe Transfăgărășan, unde să se bucure de fiecare viraj și de fiecare kilometru de cursă după pauza lungă.

Pentru DTO Rally Team, sezonul 2020 de raliuri continuă cu o nouă cursă pe asfalt. Raliul Perla Harghitei Tess by Total are loc, în premieră, pe probele speciale din județul Brașov și Harghita. Competiția va reprezenta o noutate pentru România, cu o zi de cursă la Brașov și una la Odorheiu Secuiesc, într-un acord dintre organizatorii celor două evenimente care până anul trecut erau distincte. În sezonul 2020, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors - Importator Peugeot, Citroen și DS Automobile, Vilma, Catena, Tellur, Total, Oscar Downstream și HidroGaz. Peste patru ore de transmisiuni live Anul acesta a fost unul atipic pentru competițiile sportive. Din cauza pandemiei, evenimentul nu a permis prezența spectatorilor pe traseele probelor, însă a oferit transmisii live ale acestora, astfel încât fanii din toată țara să poată urmări evoluția favoriților din concurs. Cele mai importante momente ale cursei au fost transmise LIVE, spectatorii de acasă având la dispoziție peste 4 ore de filmări, însoțite de comentariu și interviuri „la cald” cu concurenții. Cele peste 130.000 de vizualizări unice demonstrează că cei aproximativ 5 kilometri de probă specială transmiși au reprezentat un punct de interes pentru fanii sportului cu motor în weekendul încheiat. Astfel, competiția a avut parte de o participare peste așteptări, de o atenție sporită a fanilor și de interesul presei locale și naționale. Zeci de persoane din organizare, de arbitri sau voluntari au lucrat în ultimele luni pentru ca ediția din acest an să fie un succes. Toate detaliile au început să fie puse la punct în plină pandemie, iar ajutorul autorităților și al partenerilor au fost esențiale în această perioadă.

În acest sezon, putem sumariza Raliul Argeșului cu următoarele cifre: 
l 6 probe speciale 
l 105 kilometri cronometrați 
l 374 de kilometri de distanță totală 
l 67 de echipaje pe lista de înscrieri 
l 5 echipe 
l 17 organizatori 
l 49 de arbitri 
l 25 de oficiali 
l 32 de voluntari 
l 87 de oameni de ordine 
l 6 camere TV pentru transmisia LIVE 
l 1 dronă l 44 de pagini de socializare care au distribuit transmisiile LIVE 
l aproximativ 5 kilometri acoperiți de transmisiile LIVE 
l peste 4 ore de transmisii LIVE 
l aproape 140.000 de vizualizări ale transmisiilor LIVE 
l 132.368 de vizualizări UNICE ale transmisiilor LIVE 
l 182.164 minute de vizualizare a transmisiile LIVE 
l aproximativ 12 minute vizualizate în medie de fiecare telespectator 
l numeroși urși 

Raliul Argeșului CATENA - Powered by Peugeot este un eveniment organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, susținut de Consiliul Județean Argeș, Primăria Municipiului Pitești și CATENA, cel mai mare lanț de farmacii din România, deținut de grupul Fildas. Mașina oficială a Raliului Argeșului este oferită de Trust Motors – importator oficial al mărcilor Peugeot, Citroën şi DS în România. Parteneri: Total, DTO Rally, Tellur, Hotel & Restaurant Celly, Magic Safe Security. 

 

 


 

 

Cum s-a înfiripat ideea reluării Raliului Argeșului și cine a transformat-o în realitate?

- Ideea a venit în 2019 când, datorită retragerii unei alte etape din campionat,  a apărut șansa de a organiza din nou Raliul Argeșului după 9 ani de pauză. La inițiativa lui Cristi Dolofan, am decis să fructificăm această oportunitate și am pus pe picioare o echipă de organizare entuziastă și, cu sprijinul Federației de Automobilism Sportiv, al autorităților locale și județene, dar și al partenerilor evenimentului, am reușit să readucem motorsportul la cel mai înalt nivel în județul Argeș. 


Care au fost cele mai mari provocări pe care vi le-a ridicat prima ediție?

- Decizia de a organiza raliul a venit cu foarte puțin timp înainte de startul sezonului, iar singura posibilitate pentru noi era să organizăm prima etapă din 2019. Astfel, principala provocare a fost dată de timpul foarte scurt avut la dispoziție, dar mobilizarea generală a întregii echipe a făcut ca totul să iasă perfect și să obținem aprecierea unanimă a sportivilor, a oficialilor federației de specialitate, dar și a fanilor de motorsport.


Cum ați reușit să atrageți sponsorii și sprijinul autorităților?

- Un asemenea eveniment nu poate fi organizat fără parteneri de încredere și sprijin din partea autorităților. Am prezentat un proiect bine conturat și de durată care își propune să evolueze de la an la an, iar sprijinul acordat ne face să înțelegem că încrederea este totală și benefică pentru promovarea sportului în general.


Ce ați învățat după prima ediție și ați folosit în organizarea celei de-a doua?

- Au fost multe aspecte înțelese după prima ediție, de la logistică până la marketing și PR, care au fost puse în practică în 2020. Pentru un asemenea eveniment, infrastructura logistică este importantă și investim mult în acest aspect pentru ca edițiile viitoare să fie la un nivel și mai bun.

 

Care sunt beneficiile pe care le aduce județului Argeș o asemenea competiție de talie națională?

- Ediția din anul acesta a stabilit două decenii de motorsport în Argeș. Competiția a avut programate șase probe speciale pe durata a două zile de concurs, timp în care cele 66 de echipaje s-au luptat cu cronometrul pe o lungime de aproape 400 de kilometri totali. În prima zi de cursă, piloții și copiloții au concurat în zona municipiului Câmpulung Muscel, pentru ca ziua secundă să programeze patru speciale rapide și pline de provocări pe Transfăgărășan, de la Barajul Vidraru până în golul alpin, la Cabana Capra. Pe lângă beneficiile directe care vin odată cu imaginea făcută județului de către toți cei implicați în eveniment (sportivi, stafful tehnic, parteneri, sponsori, oficiali, arbitri și spectatori), competiția aduce notorietate, iar rodul muncii noastre se va vedea în timp. Deja în 2020 am avut la start 2 echipaje străine (din Bulgaria și Ungaria) și ne-am propus să nu ne oprim aici. Potențialul turistic al județului Argeș este foarte mare și să îl facem cunoscut la nivel național și internațional este unul dintre obiectivele noastre