Enel a reluat de azi activitatea în unele magazine

Dintr-un comunicat transmis de reprezentanții Enel aflăm faptul că o parte din magazinele partenerilor Enel și-au reluat activitatea cu publicul începând de astăzi. 

Pentru a preveni riscul răspândirii COVID-19 și pentru a proteja atât clienții și comunitățile, cât și angajații, lucrul cu publicul se va desfășura în condiții stricte de acces, ce presupun obligativitatea purtării măștilor de protecție și a păstrării distanței sociale, conform prevederilor legale în vigoare.

Astfel, magazinele partenerilor Enel din Iași, Bacău, Piatra Neamț, Oradea, Cluj, Târgu Mureș, Craiova și Pitești au fost redeschise.  

Programul de lucru al magazinelor rămâne la fel cu cel cu care s-au obișnuit clienții. 
Aceștia pot consulta programul locației unde doresc sa meargă, precum și orarul de audiențe accesând https://www.enel.ro/enel-energie/ro/informatii-utile/contact.html. 

De asemenea, programul va fi disponibil și la intrarea în magazin, vizibil din exterior. 

Pentru a ajuta la reducerea răspândirii COVID-19, activitățile cu publicul vor avea loc cu respectarea măsurilor de siguranță comunicate de către autoritățile competente. 

În acest sens, angajații și clienții vor avea obligația de a purta măști de protecție, iar numărul de clienți care au acces simultan în magazine va fi limitat, astfel încât să poată fi păstrată distanța. 

Zonele de așteptare din cadrul magazinelor vor fi închise, iar sistemul de alocare bonuri de ordine va fi suspendat momentan, accesul în magazin efectuându-se în ordinea sosirii la locație. În functie de situație este posibil să fie implementate și alte măsuri de protecție.

Se recomandă clienților să folosească și manuși de unică folosință, precum și un instrument propriu de scris. 

De asemenea, sunt rugați clienții să-și verifice starea de sănătate înainte de efectuarea deplasării (respectiv temperatura corporală și starea generală de sănătate), iar în situația prezentării unor simptome (febră, dificultăți respiratorii, tuse, durere în gât, răceală) să renunțe la efectuarea deplasării, întrucât persoanele care prezintă astfel de simptome, precum și persoanele fără mască de protecție nu vor avea acces în magazine, fiind asigurat triajul epidemiologic conform prevederilor legale în vigoare. 

Ca urmare a acestor măsuri de siguranță, este posibil ca timpul de așteptare să crească.

Persoanele cu vârsta de peste 65 de ani, vor avea acces cu prioritate dimineața, până la ora 11. 

Sunt rugate persoanele care nu fac parte din această categorie să evite acest interval orar pentru a nu mări adițional timpul de așteptare. 

În consecință, pentru buna desfășurare a activităților și pentru a preveni riscul de răspândire a noului coronavirus, se recomandă clienților să meargă în magazinele Enel doar pentru acele operațiuni pe care nu le pot efectua apelând la canalele alternative de comunicare puse la dispoziția lor de către Enel. 

Astfel, se recomandă clienților să folosească în continuare opțiunile digitale de comunicare, de primire și de plată a facturii, precum și contractarea online. 
Clienții au la dispoziție două variante simple pentru a primi factura electronică, imediat ce a fost emisă: pe mail sau prin sms, sau pot opta pentru descărcarea copiei facturii.

Pentru a evita riscurile asociate unui drum la magazin sau la diverse puncte de plată, clienții pot alege să utilizeze aplicația MyEnel, care poate fi activată cu ușurință fie online, pe my.enel.ro, fie prin descărcarea aplicației pentru telefonul mobil în mod gratuit, de pe App Store sau Google Play.

Prin intermediul MyEnel, clienții pot primi și plăti facturile de energie electrică sau gaze naturale, își pot înregistra indexul sau verifica balanța de plată. 

De asemenea, în aplicația MyEnel, în secțiunea Contractare Rapidă, sunt disponibile ofertele comerciale, astfel că atât clienții existenți, cât și cei potențiali au posibilitatea de a transmite online solicitări de încheiere a unui contract de furnizare de energie electrică sau de gaze naturale.

În cazul în care clienții doresc în continuare să efectueze plata în numerar, este recomandată utilizarea automatelor de plată de tip self-pay, amplasate în rețelele de magazine Profi, Auchan, Mega Image, Carrefour, Kaufland, precum și în magazinele alimentare. 

Alte variante pentru achitarea facturii mai sunt: ATM–uri (bancomate), debit direct, internet sau transfer bancar.

Detalii despre partenerii bancari și comerciali ai Enel se regăsesc pe factura de energie electrică. 

Pentru a trimite indexul pentru electricitatea consumată, pe lângă secțiunea Index din cadrul aplicației MyEnel, clienții pot apela (în timpul perioadei de telecitire specificată pe factură) numărul de telefon gratuit  0800.07.08.09 sau numărul cu tarif normal 021.9977. Pentru a trimite indexul pentru consumul de gaz, clienții pot suna la numărul gratuit 0800.07.07.01, tasta 1, sau la numărul cu tarif normal 021.9977, în cazul în care distribuitorul lor este Delgaz Grid sau Progaz P&D (între 22 și 26 ale fiecărei luni).