Elevii şi profesorii s-au adaptat foarte bine la şcoala online!

A trecut mai bine de o lună de când şcoala s-a mutat pentru a doua oară pe internet, din cauza pandemiei de coronavirus. Spre deosebire de situaţia din primăvară, când fiecare profesor îşi făcea lecţiile cum putea, dacă putea, şi mii de copii nu aveau acces la predarea online, acum cadrele didactice sunt mult mai pregătite pentru noul tip de învăţare, iar majoritatea copiilor au acum tablete sau alte dispozitive de pe care se pot conecta. În plus, între timp, profesorii au pus şi ei burta pe carte şi au învăţat cum să îşi adapteze lecţiile la noile condiţii. Pentru a avea un tablou al învăţământului online din Argeş, pentru a şti situaţia reală şi care este capacitatea învăţământului argeşean de a se adapta la şcoala în mediul online, am stat de vorba cu inspectorul şcolar general Elena-Liliana Murguleţ.

 


Cum apreciaţi capacitatea sistemului de învăţământ argeşean de a se adapta la predarea online?


- Dacă vorbim despre învăţământul online, vorbim despre  un învăţământ pe care ni-l dorim optimizat şi, din acest punct de vedere, pot să spun că am făcut demersuri, în sensul în care am adus tabletele necesare. Acestea au fost distribuite foarte rapid, astfel încât elevii să aibă acces la timp și fără probleme  la acest tip de învăţare. 

 


Cât de pregătiţi sunt profesorii pentru predarea online?


- Pentru cadrele didactice am demarat cursuri de formare prin intermediul Casei Corpului Didactic, astfel încât profesorii să utilizeze tehnologia în învăţarea online. De asemenea, am continuat proiectul de teleşcoală şi, prin  intermediul unui post local de televiziune, am oferit sanșa elevilor de clasa a opta să aibă acces la lecţii de matematică şi limba română și celor de clasa a XII-a, la ore de matematică, limba română, fizică, chimie şi biologie. În acelaşi timp, avem în lucru elaborarea de resurse educaţionale deschise pentru toate nivelurile de învăţământ, începând cu cel preşcolar. De asemenea, a fost lansat un canal youtube care vine în ajutorul părinţilor, al preşcolarilor, al elevilor de învăţământ primar și gimnazial, iar din feedbackul pe care îl avem se pare că este realmente un succes. În acelaşi timp, tot pentru a optimiza acest tip de învăţare online, am realizat împreună cu lectorul universitar Oana Muşoiu trei sesiuni în trei săptămâni diferite prin care s-a făcut referire la proiectarea şi reproiectarea activităţilor pentru învăţarea online. A fost realizată, de asemenea, o activitate referitoare la evaluare, care este o componentă importantă, ce a fost adaptată la mediul online în cazul în care pentru evaluare folosim platformele educaţionale.

 


Cum s-au adaptat elevii şi profesorii la condiţiile actuale de învăţare?


- În ceea ce priveşte impactul psihologic, emoţional atât asupra elevilor, cât şi asupra profesorilor vizavi de această schimbare radicală, există o linie telverde la capătul căreia se găsesc colegi psihologi, care în orice moment oferă suport emoțional atât părinţilor, cât şi elevilor. În situaţia în care elevii nu au avut acces la învăţarea online din motive obiective, în sensul în care nu există conexiune la internet, cadrele didactice au mers din poartă în poartă şi au asigurat suportul material astfel încât procesul de învăţare să continue. Considerăm că, în judeţul Argeş, învăţarea online se derulează în condiţii bune, optime şi nu rămâne decât să fie o prioritate și să gândim în termeni de optimizare această învăţare.

 


Care au fost cele mai mari probleme întâmpinate în procesul acesta de adaptare la învățarea în mediul online? 


- Mărturisesc că sunt puţine situaţiile în care am avut dificultăţi. Mă mândresc cu faptul că profesorii sunt foarte asumaţi şi conştienţi de rolul pe care îl au. La nivelul elevilor,  nu pot să spun că există o dificultate de a se adapta la orele online, pentru că ei oricum sunt utilizatori de tehnologie. Singura problemă este cea referitoare la conştientizarea că şi ora virtuală trebuie tratată cu respectul cuvenit.

 

Sursa: saptamanalul ancheta