Educația nu este un drept negociabil - proiect lansat în Bradu!

Asociația Româno-Franceză Argessis din Pitești lansează marți, 16 martie 2021, ora 15, în  conferință de presă, proiectul „Educația nu este un drept negociabil”. Evenimentul va avea loc în amfiteatrul  Colegiului Ecologic „Prof. Univ. Dr. Alexandru Ionescu”, spațiul complementar din comuna Bradu, str.  Principală, nr. 360, etaj 2.

CITEȘTE ȘI ... Interdicția de circulație se mută la ora 22. Magazinele rămân deschise până la ora 21

Proiect derulat de Asociația Româno-Franceză ARGESSIS Pitești cu sprijinul financiar Active  Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014- 2021. Scopul proiectului este mobilizarea copiilor din grupurile vulnerabile pentru a se implica în procesul  de reformare a sistemului educațional. 

Proiectul se derulează în parteneriat cu Asociația Handicapaților Neuromotor Argeș, Organizația  Internațională pentru Democrație și Drepturile Omului IODHR Norvegia, Primăria Comunei Bradu, Școala  Gimnazială "Mihai Eminescu" Bradu, Colegiul Ecologic „Prof. Univ. Dr. Alexandru Ionescu” Pitești.

CITEȘTE ȘI ... 3 cabinete noi în Argeș - operaționale pentru vaccinul produs de Moderna

Obiectivul general este mobilizarea copiilor din grupurile vulnerabile pentru a se implica în procesul de reformare a sistemului  educațional, ajutându-i să dispună de mijloace și cunoștințe de advocacy pentru a-și face auzită vocea.

Proiectul va urmări : 
• creșterea capacității de implicare a copiilor din grupurile vulnerabile în spațiul public privind  necesitatea unei reforme educaționale centrate pe nevoile lor: 85 de copii reprezentanți a 3  grupuri vulnerabile: copii cu dizabilități, copii de etnie rromă și copii din mediul rural;
• crearea unui ghid educațional pentru copiii cu C.E.S.: modele de predare, învățare și lucru cu  clase mixte de copii pentru o mai bună integrare și incluziune; 
• consultarea unui număr de peste 300 de persoane, în primele trei luni ale proiectului,  aparținând grupurilor vulnerabile, adresate prin proiect: copii cu C.E.S., copii de etnie rromă,  tineri cu dizabilități, cu privire la nevoile lor educaționale, modul în care actualele metode de predare corespund necesităților acestora și a felului în care și-ar dori să se întâmple lucrurile astfel încât să se simtă mai bine integrați și că au acces la educație de calitate.