Val de programări la saloanele de frumuseţe după redeschidere

Saloanele de frumuseţe şi frizeriile au fost superaglomerate la finalul săptămânii trecute. Programările au început să curgă încă de acum două săptămâni, de cum s-a dat vestea că se va ridica starea de urgenţă şi se vor mai relaxa măsurile impuse. Pentru că nu toţi au avut norocul să prindă un loc în prima zi, programările sunt făcute deja pe două săptămâni de acum încolo.  Majoritatea saloanelor şi frizeriilor au reluat activitatea vineri, 15 mai, la ora 8:00, cu respectarea măsurilor impuse. 
Angajaţii din saloane şi frizerii şi-au primit clienţii îmbrăcaţi precum medicii, cu măşti, viziere, mănuşi, halate de unică folosinţă, totul pentru a se proteja pe ei, dar şi pe cei cu care au intrat în contact. Conform normelor, clienţii au avut la dispoziţie soluţii dezinfectante, măşti de unică folosinţă, iar la intrare le-a fost măsurată temperatura. Cei care au peste 37,3 grade Celsius nu sunt primiţi. 


„Toată lumea a respectat noile condiţii, au venit în timp util la programare, s-au prezentat cu mască, nu s-au opus la măsurarea temperaturii, au înţeles că nu trebuie să aglomerăm. La mine, fiind spaţiu mare, nu a fost nevoie să lucrăm pe ture. Am montat plexiglas la manichiură şi la recepţie, am pus preţuri cu dezinfectant la intrare. Imediat ce s-a anunţat redeschiderea au început să sune telefoanele şi în ultimele două săptămâni doar asta am făcut: programări pe telefon.”, ne-a povestit Cătălina Bulf, Salon Aiko, despre cum a decurs prima zi după 2 luni de absenţă. 

 

 Program prelungit


Pentru a face faţă avalanşei de solicitări, unele saloane au extins programul de lucru, aşa cum ne-a povestit că a procedat şi Claudiu M. Cărăuşu de la Prestige Salon, din Piteşti.

„Pentru a putea primi clientele pe rând şi să facem faţă solicitărilor, am prelungit programul de lucru până la ora 21:00 în timpul săptămânii şi până la 20.00 sâmbăta, deşi înainte terminam cu câteva ore mai devreme. Am full în prima săptămână, nu mai e niciun loc disponibil. Aproape s-a dublat numărul clientelor în aceste zile.”, ne-a explicat Claudiu M. Cărăuşu.

Întrebat cum a fost în prima zi şi cum se adaptează noilor norme, acesta ne-a declarat:

„Noi avem avantajul că avem trei intrări. Facem triaj, luăm temperatura, am pregătit un chestionar în care fiecare, pe propria răspundere, trebuie să răspundă la întrebări privind contactul cu persoane infectate, simptome de viroză... Au fost doamne care ne-au spus că se simt protejate, văzând măsurile care s-au luat şi majoritatea au venit pregătite, cu propriile măşti şi mănuşi. Eu am lucrat cam toată ziua cu viziera pe faţă, dar nu m-a incomodat deloc și deşi îmi făceam griji că nu o să văd bine, chiar nu am avut probleme.”. 

 

 

 Zona de aşteptare - mutată în aer liber


Pentru a respecta regulile de distanţare, saloanele au luat măsuri adaptate spaţiilor pe care le deţin. Una dintre soluţii, pentru a nu se sta în spaţii închise, în cazul în care se mai intersectează clienţii a fost mutarea zonei de aşteptare în aer liber, aşa cum a procedat Marius Mizdran la salonul său.

„Am amenajat terasa pentru ca cei care aşteaptă între proceduri sau să intre să stea acolo. De asemenea, am scos tot ce înseamnă ceşti de ceramică, pahare din sticlă şi am pus recipiente de unică folosinţă.”

Cât despre cum este să lucrezi în noile condiţii, acesta ne-a oferit câteva detalii despre experienţa primei zile de lucru:

„Vizieră port doar când sunt foarte aproape de client, când spăl pe cap, la cosmetică. Am luat toate măsurile, iar clientele nu sunt deloc speriate. Avem preş cu dezinfectant la intrare, luăm temperatura, fiecare completează o fişă la sosirea în salon.”

 

 

 Echipamentele de protecţie au crescut preţul serviciilor, în unele cazuri


Pentru a reintra în activitate, proprietarii saloanelor au fost nevoiţi să facă cheltuieli suplimentare pentru a se aproviziona cu echipamente de protecţie, măşti şi mănuşi de unică folosinţă, soluţii dezinfectante de mâini şi suprafeţe, dar şi pentru a delimita spaţiile. În unele cazuri, aceste măsuri au dus la creşterea preţurilor cu câteva procente.

„Echipamentul meu îl am şi pentru clienţi, ceea ce înseamă măşti, mănuşi, halate, ceea ce a presupus şi un 10% extra pentru a acoperi consumabilele ce ţin de protecţie şi soluţii de dezinfectare.”, ne-a declarat Marius Mizdran. 


Claudiu M Cărăuşu de la Prestige Salon ne-a explicat însă că a menţinut aceleaşi preţuri şi că nu a adăugat noi cheltuieli în serviciile pe care le oferă.

„Mi le-am asumat şi sunt recunoscător că suntem solicitaţi de cliente. Cred că toată lumea trece prin aceeaşi situaţie dificilă, aşa că am preferat să nu plusez la preţ.”.

De asemenea, şi Cătălina Bulf, de la Aiko, ne-a spus că nu a mărit tarifele şi că majoritatea produselor de protecţie şi dezinfecţie le utiliza încă dinaintea crizei sanitare.

„Pentru mine creşterea de preţ şi consum este la măşti. Şi preţurile s-au majorat cu peste 50%. La mănuşi, luam înainte cu 30 lei cutia, iar acum cu 70 lei. Înainte, o mască de protecţie era 0,50 lei bucata, acum le-am luat cu 2 lei. Dezinfectant, măşti şi mănuşi aveam încă dinainte de a se impune măsurile, însă nu în aceleaşi cantităţi şi nu le ofeream şi clientelor. Erau utilizate doar de noi.”, ne-a mai explicat Cătălina Bulf. 

 

 

 Pe termen lung, nu ne aşteptăm la tot atât de multe programări


Dacă acum este aglomeraţie în saloane, pe viitor jucătorii din acest segment se aşteaptă la o scădere a cererii.

„Pe termen lung, nu cred că lucrurile vor sta la fel de bine. Acum toţi vor ceea ce le-a lipsit în această perioadă: tuns, vopsit, manechiură, pedichiură, epilat... Dar nu cred că ulterior vor mai veni să se spele de două ori pe săptămână, în lipsa evenimentelor nu vor mai fi la fel de multe solicitări, în lipsa concediilor, nu se vor mai îngriji aşa mult de aspectul fizic, aşa că nu vom avea cereri pentru procedurile de slăbit. Plus că sunt persoane care încă nu vor să iasă din casă şi să se expună.”, ne-a declarat Cătălina Bulf, Salon Aiko. 

 

 

 La salon fără însoţitor


Şi Ioana Beauty Center a redeschis porţile din data de 15 mai, impunând ca şi colegii săi o serie de reguli, atât pentru protecţia clienţilor, cât şi a personalului. În acest sens, le cere celor ce îi trec pragul să se dezinfecteze la intrare, să poarte mască, să vină neînsoţiţi şi să respecte orele de programare, pentru a nu se aduna mai multe cliente în zona recepţiei, deoarece staţionarea nu este permisă în zona de aşteptare. De asemenea, Ioana Beauty Center a anunţat că în cazul persoanelor cu simptome de viroză respiratorie programarea se amână. 


Sursa: Saptamanalul Ancheta