Noua taxă auto: taxarea la ITP sau prin impozit anual!

Noua taxă auto va fi achitată de anul următor în funcție de elemente care generează emisii de poluanți în atmosferă, respectiv capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2. Un grup de lucru format din reprezentanții mai multor ministere analizează însă, acum, două variante, care reintroduc indirect vechea taxă auto. Prima variantă presupune introducerea unei "componente de mediu" în taxa achitată periodic la ITP, în timp ce a doua variantă prevede includerea acestei componente în impozitul datorat pentru mijloace de transport, potrivit unui document oficial analizat de Profit.ro. Ambele cazuri sunt inspirate de practici din alte state UE, respectă principiul "poluatorul plătește" și sunt raportate la venitul mediu al românilor, scrie profit.ro

Taxa auto pentru autovehicule a fost introdusă în ianuarie 2007, fiind calculată în funcție de vechimea, tipul de catalizator și capacitatea cilindrică a mașinii. Taxa a fost modificată doi ani mai târziu de Guvern, valoarea fiind scăzută, pentru ca din ianuarie 2012, pe fondul protestelor de stradă, să fie suspendată până la finalul acelui an, iar cei care plătiseră deja urmau să își recupereze banii. 

Guvernul analizează două variante privind reintroducerea unui sistem de taxare a poluării pentru autoturisme. Nevoia ar fi justificată prin creșterea numărului de autovehicule vechi poluante, înmatriculate în România, comparativ cu anii precedenți, în contextul eliminării timbrulul de mediu. Astfel, Guvernul analizează două variante. Taxarea la ITP sau prin impozitul anual.

Sursa: observator.ro