„Lupta” de la podul înalt - varianta de Mioveni! 5 consorţii se confruntă într-o licitaţie cu miză de 4,5 milioane euro

La Mioveni, peste râul Argeşel, Compania Naţională de Investiţii construieşte un pod nou în cartierul Racovița, între DN 73D și DC 85. Impunătoarea construcţie care va face legătura între orașul Mioveni și comuna Davidești, finanțată prin „Programul național de construcții de interes public sau social”, presupune o investiţie de aproape 4,5 milioane de euro doar pentru execuţia lucrărilor, deoarece proiectul viitorului pod deja a fost întocmit de arhitecţi şi se ştie cum va arăta deja. Conform proiectului avizat, podul va avea o lungime de 81,20 m și o lățime de 13 m, cu două benzi de circulație, încadrate de trotuare pietonale. De asemenea, va avea o deschidere de 73 m și 35,50 m înălțime. Suprafața totală a podului va fi de 6600 mp, incluzând drumul amenajat și rampele de acces. Durata de execuție a lucrărilor este de 18 luni, iar valoarea estimată este 18.451.533,12 lei (fără TVA).


La licitaţia organizată de CNI au fost depuse cinci oferte, pe care comisia de evaluare le analizează în această perioadă, termenul-limită pentru desemnarea câştigătorului fiind 30 septembrie. 


►  O primă ofertă vine de la o firmă din Oneşti, Confer Group SRL, specializată în construcţia de poduri şi tunele. Compania băcăuană are în portofoliu mai multe poduri construite, cel mai recent contract adjudecat fiind cu CFR, pentru reconstrucţia unui pod care asigură circulaţia trenurilor între Braşov şi Întorsura Buzăului. În licitaţia pentru podul de la Mioveni Confer Group SRL vine cu doi subcontractanţi, Energo Prest şi Agisfor, care să execute aproximativ 7% din lucrări.

 


► Firma din Titu care construieşte noul pod pe DN73 la Dâmbovicioara vrea să îl ridice şi pe cel de la Mioveni. Astfel, Maristar Com SRL din Titu, firmă cu o cifră de afaceri anuală de peste 110 milioane lei, a depus o ofertă în asociere cu Crobo Stone SRL, având ca terţ susţinător compania bulgară Hydrostroy AD din Sofia şi ca subcontractant pe Elektra Invest SRL.

 


► Lista pretendenţilor la contractul de peste 4 milioane euro continuă cu Freyrom SA, filiala din România a Grupului francez Freyssinet, lider european în construcția de poduri și viaducte. Aceasta a depus o ofertă în asociere cu Procons Grup, care şi-a adjudecat recent şi licitaţia pentru construcţia unui pod în municipiul Cluj Napoca. 

 


► Austriecii de la Strabag sunt şi ei interesaţi de proiectul de la Mioveni, pentru care s-au asociat cu Metabet CF, firma argeşeană controlată de Constantin Pănescu şi care are o experienţă vastă în construcţia de poduri. Alături de cele două companii în această licitaţie se află şi doi subcontractanţi, respectiv Zublin România SRL şi Electromontaj SA.

 


► Aduro Impex şi Top Line Construct este un alt consorţiu care vizează contractul cu CNI pentru construcţia podului peste râul Argeşel.Top Line Construct este o firmă din Braşov care în ultimii ani şi-a făcut loc printre constructorii argeşeni, adjudecându-şi mai multe contracte de lucrări, cel mai recent fiind cel cu primăria Piteşti, pentru reabilitarea şi modernizarea Grădiniţei „Primii Paşi”. Consorţiul are ca  terţ susţinător compania Alpenside, în vreme ce o parte din lucrări ar putea fi subcontractată de MGM Unic Electro Impex.

 

Preluat: saptamanalul ancheta