Șeful Dacia, la limita răbdării: Infrastructura rutieră, prioritate-zero pentru dezvoltare

Lipsa autostrăzilor îi pune din nou pe jar pe principalii contribuabili ai ţării, companiile care ţin practic în braţe mare parte din economia României. Prezent la o reuniune dedicată viitorului Europei şi al economiei româneşti, Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, a reiterat faptul că de investiţiile Guvernului României în infrastructura rutieră se leagă ombilical dezvoltarea constructorului argeşean de maşini, cel mai mare exportator al ţării şi compania cu cea mai mare cifră de afaceri din Europa de Est. 


Declaraţiile directorului general de la Dacia vin după ce, în urmă cu câteva luni, şi managerul Ford România simţea pe propria piele bătaia de joc a autorităţilor române când vine vorba de infrastructură. La momentul respectiv, mai exact la sfârşitul lunii iunie, directorul Ford, Ian Pearson, se deplasa personal la locul aşa-zisului şantier pentru drumul expres Piteşti-Craiova, unde Dragnea şi Olguţa inauguraseră cu pompă şi alai două-trei borduri, descoperind doar câteva utilaje lăsate în câmp. Zilele trecute, şeful Dacia a declarat infrastructura drept prioritate-zero pentru dezvoltarea constructorului de la Mioveni: „Industria auto reprezintă 14% din PIB-ul României şi 26% din exploatări, deci putem vorbi despre o adevărată industrie auto în România. Am fost întrebat care sunt priorităţile industriei auto din România, iar la Automobile Dacia avem patru priorităţi: prima este infrastructura rutieră, în mod clar. A doua prioritate este lupta împotriva invaziei maşinilor cumpărate la mâna a doua în România. Maşinile second-hand au invadat străzile din România”, a declarat directorul general al Automobile Dacia şi al Groupe Renault România, Christophe Dridi.

 

 

 

 Şeful Dacia - şocat la prima deplasare spre Ardeal: „Acesta este drumul către Europa de Vest?”


Pe de altă parte, şeful Dacia a precizat că problema autostrăzilor din România nu se limitează la lipsa tronsonului Piteşti-Sibiu, ci este nevoie de construirea de autostrăzi și de infrastructură feroviară pentru conectarea cu Europa Occidentală. În acest sens, pentru a ilustra problema infrastructurii văzută din perspectiva unui întreprinzător care vrea să investească şi să se dezvolte în România, Dridi a vorbit despre şocul pe care l-a avut când a ajuns director în ţara noastră: „Întorcându-mă la problema infrastructurii: este interesant faptul că atunci când vorbim despre infrastructură, vorbim doar despre autostrada Piteşti-Sibiu. Este normal şi e corect, dar să vă spun cum arătau lucrurile când am venit în România, în 2016. Atunci am fost numit managerul fabricii de la Mioveni şi împreună cu echipa mea am vrut să mergem în afara uzinei, ca să vedem care este situaţia, care sunt priorităţile principale, şi întrucât digitalizarea era extrem de importantă pentru mine şi întrucât auzisem că Bosch cu fabrica din Cluj-Napoca erau cei mai buni, ne-am spus că trebuie să îi contactăm şi am mers la ei. Dar când eşti la Mioveni şi vrei să mergi la Cluj, ai parte de o surpriză - mi-am spus că este imposibil: «Acesta este drumul către Europa de Vest?» M-a surprins această situaţie, deoarece majoritatea afacerilor noastre de aici din România presupun legături cu Europa de Vest", a subliniat Christophe Dridi.

 

 

 


 „Nu vreau să vă mai amintesc o dată care este media vitezei unui tren în România!”


În alocuţiunea rostită în cadrul evenimentului în care a amintit de problema infrastructurii, directorul Automobile Dacia a confirmat că este mereu în postura de a face presiuni constante pentru construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu.
„Da, autostrada Piteşti-Sibiu este extrem de importantă şi trebuie să ne axăm pe dezvoltarea sa. Facem mereu presiuni peste presiuni pentru Piteşti-Sibiu”, a precizat Dridi, adăugând că, pe lângă această autostradă, pentru dezvoltarea industriei auto Automobile Dacia are 12 priorităţi cât se poate de concrete: „Unele au legătură cu infrastructura rutieră, autostrăzile, altele cu căile ferate, care sunt din nou extrem de importante, şi nu vreau să vă mai amintesc o dată care este media vitezei unui tren în România. La fel, nivelul infrastructurii maritime - avem şansa să avem un port, la Constanţa, şi la fel, transportul multimodal, care reprezintă o bună soluţie”, a explicat directorul Automobile Dacia. Acesta a mai spus că este important ca societăţile furnizoare să funcţioneze în apropierea uzinei, dar şi despre faptul că este nevoie de o dezvoltare a învăţământului dual: „A treia prioritate are legătură cu educaţia, cu sistemul dual de învăţământ. Mai departe ca priorităţi este integrarea locală: este foarte important să ai aproape de tine furnizorii - cu cât suntem mai integraţi, cu atât lucrurile funcţionează mai bine. Iar în al cincilea rând, competitivitatea, care nu este o opţiune, este obligatorie, şi trebuie să răspundem acestei nevoi”, a încheiat Christophe Dridi.

 

De ani de zile, principalii exportatori din România, Ford și Dacia, se plâng de lipsa infrastructurii de transport. Promisiunile autorităților au curs lanț, dar în teren situația a rămas la fel. Mai mult, în ultimii trei ani, guvernele majorității PSD-ALDE și-au bătut joc de proiectele de infrastructură, nedemarând niciun proiect nou.


Premierul PSD demis Viorica Dăncilă se lăuda, de exemplu, în februarie 2018, la preluarea mandatului, că până la finalul lui 2020 vor fi finalizați 350 de kilometri de autostradă. Însă, până la această oră, au fost finalizați și deschiși circulației 56 de kilometri anul trecut, și doar 22 anul acesta. Un total de 78 de kilometri din 350 promiși.
Cum și-a făcut Dăncilă datoria: în materie de autostrăzi a promis 350 km și a deschis 80 km.
 

 

 

Sursa: saptamanalul ancheta