Cum îți rezolvi problemele cu banca sau IFN-ul în 7 pași

Consumatorii care au neînţelegeri cu banca sau un IFN şi le pot rezolva gratuit, rapid şi simplu, în afara instanţelor, cu ajutorul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), o entitate europeană, non-profit şi independentă.

Astfel, apelând la concilierea prin intermediul CSALB, puteţi rezolva neȋnţelegerea cu banca/IFN-ul în 7 paşi simpli: 
1. Completezi cererea pentru conciliere pe care o găseşti pe site-ul csalb.ro. Ea trebuie ȋnsoţită de câteva documente ȋn copie din care să reiasă problema cu care te confrunţi (contractul de credit/depozit/card, extrase de cont, grafice de rambursare etc.), precum şi dovada că ai ȋncercat rezolvarea directă cu banca/IFN-ul (email sau reclamaţie depusă la bancă / IFN şi răspunsul primit, dacă acesta există); 

2. După ce CSALB verifică dacă cererea este ȋn regulă (de ex. că vine din partea unei persoane fizice şi nu a unei companii), Centrul informează banca/IFN-ul, solicitându-i acceptul pentru soluţionarea prin conciliere (procedura este voluntară); 

3. Dacă banca/IFN-ul acceptă concilierea, CSALB desemnează aleatoriu un conciliator independent; 

4. După ce atât tu, cât şi partea opusă confirmaţi conciliatorul, acesta analizează situaţia şi poartă negocieri cu voi prin telefon, pe email sau în cadrul unor întâlniri la sediul CSALB; 

5. Conciliatorul vă propune o soluţie pentru rezolvarea litigiului în cauză; 

6. Poţi accepta, refuza sau negocia soluţia propusă în 15 zile de la primirea acesteia; 

7. După ce şi tu, şi partea opusă acceptaţi soluţia, aceasta devine obligatorie (devine hotărâre) şi trebuie implementată. În primele 6 luni ale acestui an, CSALB a primit 550 de solicitări care ȋndeplinesc condiţiile de a fi soluţionate prin Centru. Dintre acestea, 188 de neȋnţelegeri au fost soluţionate prin conciliere, iar alte 70 sunt ȋn derulare. Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.