Dr. Petru-Emil Muntean: Recomandări pentru prevenirea îmbolnăvirilor din perioada sezonului rece

Sezonul rece este şi cel în care incidenţa afecţiunilor de la nivelul tractului respirator creşte foarte mult, iar dacă aceste afecțiuni se suprapun și cu infecţiile COVID pot deveni chiar îngrijorătoare. Despre cum să ne protejăm în timpul iernii şi cum să reacţionăm în cazul în care totuşi ne îmbolnăvim, ne vorbeşte medicul pneumolog Petru-Emil Muntean.

„Expunerea la frig poate avea diferite manifestări, ca de exemplu secreții nazale, respirație dificilă, respirație șuirătoare, tuse, dar şi cardiovasculare sau dermatologice.”, ne-a explicat dr. Petru-Emil Muntean. Totuşi, în cazul în care starea de sănătate se deteriorează, contactaţi-vă medicul dumneavoastră de familie şi urmaţi-i indicaţiile! 

 


Vaccinați-vă!

O primă recomandare pentru a evita și o gripă sezonieră este vaccinarea. Prin această procedură simplă obţinem o imunizare care ne poate scăpa de multe alte probleme ulterioare. O gripă poate avea o evoluţie dramatică în special la vârstnici. Vaccinarea ar trebui făcută și la copii, tot pentru a preîntâmpina dezvoltarea unor afecţiuni mai grave. În plus, măsurile de igienă și conduită impuse de pandemia de COVID-19 ne pot proteja și de contractarea altor virusuri. Medicul Petru-Emil Muntean, care din aprilie este pe secţiile cu pacienţi COVID din Argeș, recomandă cu insistenţă purtarea măștii conform regulilor, ingiena corespunzătoare a mâinilor, evitarea contactului mâinilor neigienizate cu faţa, nasul sau gura, aerisirea spaţiilor de lucru, păstrarea distanţei și izolarea în cazul în care aveţi suspiciunea că sunteţi infectat sau dacă aţi intrat în contact cu un pozitiv. 

 

 

Alimentaţie sănătoasă şi hidratare!

Pentru a crește rezistenţa organismului, este nevoie să consumăm o varietate largă de fructe și legume care să asigure organismului aportul de zinc, seleniu, cupru, fier și vitamine (A, C, E, D și complexul de vitamine B).
Acestea se găsesc în ardei roșu, morcovi, dovleac, nuci, struguri sau gutui, alimente bogate în antioxidanți, ce pot stimula sistemul imunitar. În plus, o contribuţie importantă o are și apa. Din păcate, în perioadele reci nu mai consumăm suficientă apă, crescând riscul de deshidratare, așa că este nevoie să fim mai atenţi și să oferim mai multe lichide organismului nostru.
Medicul Petru-Emil Muntean atenţionează că şi odihna este foarte importantă în consolidarea imunităţii. Domnia sa urmează
cursuri de specialitate în somnologie şi ne împărtăşeşte faptul că cel mai profund şi odihnitor somn este cel de dinainte de miezul nopţii, aşa că nu trebuie amânată foarte mult ora de culcare, nici de adulţi, nici de către copii.