Dănuț Bica: Relansarea economică și dezvoltarea României prin cel mai îndrăzneț program de investiții publice

Senatorul Dănuț Bica a luat cuvânt în şedinţa Senatului de la începutul lunii, specificând că actualul Guvern își dorește schimbarea motoarelor de creștere ale economiei românești, prin trecerea de la o economie bazată pe consum și importuri masive, la una susținută de investiții și exporturi superioare. 
 

 

România are un potențial economic deosebit, care, dacă ar fi fructificat corespunzător, ar putea plasa țara noastră între principalele puteri economice ale Uniunii Europene. Din păcate, știm cu toții că nu ne situăm între economiile cele mai competitive ale Uniunii, iar cauzele structurale care au generat această situație nedorită sunt consecința deciziilor greșite adoptate de guvernanți în anii precedenți. Una dintre piedicile majore care a stat în calea unei dezvoltări economice solide și echilibrate a țării o reprezintă lipsa unei infrastructuri moderne de transporturi, care să contribuie la creșterea competitivității agenților economici autohtoni. Până în anul 2019, promisiunile decidenților politici au fost foarte mari, însă realizările au întârziat să apară. Paradoxal, anul trecut, în plină criză sanitară și economică, Guvernul liberal a reușit să deblocheze și să relanseze proiectele majore de investiții din domeniul transporturilor.
      Unul dintre angajamentele principale asumate de actualul Guvern a fost acela de a schimba motoarele de creștere ale economiei românești, prin trecerea de la o economie bazată pe consum și importuri masive, la una susținută de investiții și exporturi superioare. Acest obiectiv major începe să prindă contur odată cu aprobarea bugetului de stat pentru anul 2021, buget care, chiar în contextul gravei crize sanitare și economice actuale, ajunge la un nou record istoric privind investițiile publice: aproximativ 62 miliarde lei, adică 5.6% din PIB.
     În calitate de senator ales în circumscripția electorală Argeș, am analizat cu maximă atenție alocările pentru obiectivele de investiții prioritare pentru economia națională în ansamblu, dar mai ales pentru economia județului meu. Spre deosebire de anii precedenți, autostrada Pitești-Sibiu, drumul expres Pitești-Craiova, drumul național Pitești-Câmpulung-Brașov, Transfăgărășanul, centura de Vest a municipiului Pitești au asigurată finanțarea necesară. În total, aproape 1,3 miliarde de lei sunt alocați județului nostru în anul 2021 pentru realizarea marilor proiecte de infrastructura rutieră pe care și le-a asumat guvernarea liberală. 
    Mai mult decât atât, există toate premisele ca, printr-o bună utilizare a fondurilor puse la dispoziția României de Uniunea Europeană, să se realizeze chiar un volum al investițiilor mai mare decât cel programat la începutul anului.
    Succesul politicii investiționale a Guvernului depinde de modul în care ministerele cu atribuții în domeniu vor reuși să pună în aplicare fiecare proiect. Atât timp cât nu mai există impedimente financiare pentru implementarea proiectelor majore de infrastructură, niciun responsabil guvernamental nu va mai putea găsi scuze pentru o eventuală întârziere a înfăptuirii acestora. De asemenea, Parlamentul României are datoria de a sprijini Guvernul în realizarea acestor obiective, prin ameliorarea legislației specifice în domeniile achizițiilor publice și accesării fondurilor europene. Așadar, și noi, senatorii, avem obligația de a contribui, prin calitatea actelor normative pe care le vom adopta, la reușita programului național de investiții și, implicit, la dezvoltarea țării.