DACIA - CEL MAI CUNOSCUT BRAND ROMÂNESC

Dacia, maşina produsă la Mioveni de peste jumătate de secol, este singurul produs al economiei noastre care a devenit un brand internaţional. Nicio altă marcă din România nu este atât de cunoscută peste hotare. Actul de naștere al mărcii Dacia este legat de încheierea, în septembrie 1966, a unui acord de cooperare între statul român și compania Renault, în urma căruia a fost înființată Uzina de Autoturisme Pitești. Aceasta avea să-și înceapă activitatea în august 1968, odată cu fabricarea sub licență a modelului Dacia 1100. Un an mai târziu, începea producția modelului Dacia 1300, adevărat simbol al mărcii în cursul anilor ’70. Legăturile cu Renault au fost reluate la finele anilor ’90,  când grupul francez achiziționează pachetul majoritar de acțiuni al constructorului de la Mioveni, iar Dacia devine astfel a doua marcă a Groupe Renault România. Constructor de automobile din anul 1898, Grupul Renault este prezent în 134 de ţări şi vinde aproximativ 4 milioane de vehicule în fiecare an. Grupul Renault România este singura companie care integrează toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare. Astăzi, gama Dacia cuprinde 8 modele (Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV, Lodgy, Dokker, Dokker VAN și Duster), acoperind segmentele cele mai importante ale pieței auto din România. Pe plan internațional, Dacia s-a impus de-a lungul ultimului deceniu drept un adevărat simbol de dinamism și reușită comercială. Astfel, peste 90% din producția de vehicule Dacia a uzinei de la Mioveni este comercializată pe piețele externe, cu precădere în Europa Occidentală. Preocupată de evoluția constantă a autovehiculelor sale, Dacia își propune să rămână o marcă apropiată de clienții săi, oferind automobile ușor de utilizat în viața de zi cu zi, la cel mai bun raport calitate/ prestații/ preț.