Cum să scapi de arsurile la stomac de Sărbători

Daca esti predispus la arsuri la stomac sau reflux gastroesofagian, anumite zile speciale precum Craciunul, s-ar putea sa iti agraveze aceste probleme. Desi meniurile de Sarbatori pot fi foarte grele, exista diverse solutii pentru a scapa de arsurile la stomac. Alege alimente si bauturi potrivite pentru problemele tale. Si, la fel de important, este sa nu mananci mult. Una din cele mai importante cauze ale arsurilor la stomac este consumarea portiilor prea mari.


Mananca o salata

Salatele sunt mancaruri benefice pentru cei cu probleme gastrice – hiperaciditate sau reflux gastroesofagian – mai ales cand sunt folosite ingredientele potrivite, sosurile slabe si legumele proaspete. Alimentele grase declanseaza arsurile, deci este recomandat sa evitati sosurile prea grase, dar si uleiul si otetul. Sosul potrivit este unul slab, de iaurt. Evita rosiile, ceapa cruda si alte ingrediente ce pot irita stomacul.

Ai grija la ghimbir

Ghimbirul este un ingredient cheie in lupta cu arsurile gastrice atunci cand nu abuzati de el. Poate fi integrat in tot felul de retete interesante pe care va  propuneti sa le preparati de sarbatori. Alte legume bune pentru stomac sunt: morcovii, varza, mazarea, broccoli si fasolea verde.


Alege paine neagra
Cand cumperi produse de panificatie pentru sarbtori, cea mai buna alegere sunt cele din faina integrala. O garnitura care trebuie sa ramana numai pentru cei mici sunt pastele gratinate. Ele fac parte din lista mancarurilor ce pot declansa refluxul gastric. Incearca retete cu faina integrala si incearca sa faci paine in casa cu ingredientele preferate tie, cu seminte si cu faina neagra.

Alege cartofii copti sau fierti, nu prajiti, nu piure
Daca ai arsuri gastrice, nu trebuie sa renunti definitiv la alimentele tale preferate, trebuie doar sa alegi corect pregatirea lor pentru a te feri de alte complicatii ulterioare. De exemplu, piureul poate sa declanseze arsurile gastrice in timp ce cartofii copti nu. Cand vine vorba de produse lactate, cele care au cel mai mic continut de grasimi sunt cele mai potrivite, deci renunta la un si smantana. Daca trebuie neaparat sa iti asezonezi cartofii copti, fa-o cu iaurt sau smanatana cat mai slaba.

Incheie masa cum se cuvine
Daca ai facut numai alegeri sanatoase pana acum, nu te ineca ca tiganul la mal. Ai grija cat si ce bei la finalul mesei. Apa plata este cea mai recomandata, si berea fara alcool de asemenea nu prezinta un risc ridicat pentru problemele tale gastrice. La desert, evita ciocolata si nu incheia „o masa copioasa cu o tigara canceroasa”. O plimbare dupa masa este mai indicata decat somnicul de dupa-amiaza. Cand te culci, ai grija ca perna sa fie destul de umflata si sa iti tina capul ridicat pentru a nu declansa refluxul gastric.

Sursa: sfatulparintilor.ro