Concluzia evaluării naționale a elevilor: copiii de azi au mari carențe la citit | Sursa Ta

În această lună, elevii de la clasele a VI-a , a IV-a și a II-a trec prin evaluarea națională, săptămâna aceasta fiind supuși probelor cei mai mici dintre aceștia. Circa 5.000 de copii au participat la probe, prezența fiind de 90%, și se așteaptă ca și de la clasa a II-a să fie evaluați circa 4.000 de elevi. Deși discuții au fost multe pe marginea subiectelor pe care candidații le-au avut de rezolvat, cu itemi greu de descifrat, inspectorul școlar general a declarat că unul dintre punctele nevralgice semnalate sunt carențele la citire.

„Concluzia colegilor este că în această perioadă a lipsit lectura. Sfatul este ca pe viitor să se încurajeze și mai mult această activitate pe care să o desfășoare elevul, deși ar trebui ca aceasta să fie ceva de actualitate.”, a declarat inspectorul școlar general, Liliana Murguleț. 


Referitor la sesiunea de evaluare a elevilor din clasele IV, IV și II, conform ordinii în care s-a derulat anul acesta, inspectorul școlar general Liliana Murguleț a declarat că este, în fapt, o evaluare a competențelor elevilor pentru a observa cum le transferă în situații noi, adică în situații de viață.

„Rezultatele nu se trec în catalog și sunt transmise individual părintelui. Pe elev nu trebuie pus niciun fel de presiune. Copiii trebuie încurajați înainte de probe printr-un discurs motivațional.”, a mai declarat inspectorul general Liliana Murguleț. 
 

Preluat: saptamanalul ancheta