BRAT a sărbătorit 20 de ani de existență

BRAT a sărbătorit, joi, 20 de ani de existenţă printr-un eveniment de amploare, la care a fost invitată întreaga industrie de media şi publicitate şi la care au fost premiaţi cei care au susţinut şi contribuit la dezvoltarea şi evoluţia organizaţiei.
Biroul Român de Audit Transmedia a premiat în cadrul evenimentului aniversar, care a avut loc în Bucureşti, editorii cu activitate neîntreruptă de măsurare a produselor editoriale, agenţiile media care utilizează încă de la primele livrări de rezultate toate studiile asociaţiei, precum şi parteneri şi prieteni.

Biroul Român de Audit Transmedia este organizaţia industriei de media şi publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode şi standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanţa ai produselor media.

BRAT sprijină industria de media şi publicitate prin studii strategice şi tactice utilizate în realizarea strategiilor de media şi comunicare şi în achiziţia de media. BRAT măsoară transparent şi obiectiv audienţa mediului online (SATI), presei scrise (SNA si auditul tirajelor) şi a panotajului (SAO), realizează studiul de consum şi strategie media (FOCUS), şi monitorizează investiţiile în publicitate în 4 medii (MIP): online, presa scrisa, panotaj si radio.

De-a lungul existenţei, BRAT a contribuit la dezvoltarea industriei de media şi publicitate şi s-a consolidat într-o asociaţie reprezentativă reunind, în prezent, peste 150 de membri din industria de media şi publicitate: editori de presă online, presă scrisă, agenţii, regii şi clienţi de publicitate, staţii radio şi companii de outdoor.

BRAT s-a diferenţiat ca deschizător de drumuri în industria media, asumându-şi provocări, adoptând noi standarde şi dezvoltând continuu proiectele sale. Studiile asociaţiei urmează cele mai bune practici şi metode la nivel internaţional în domeniul cercetării media, selectate şi adoptate de membrii asociaţiei, şi adaptate specificului industriei locale. Fie că a fost prima organizaţie care a utilizat în România tehnici şi metode inovatoare de la nivel internaţional, fie că a dezvoltat proiecte curajoase ce au devenit exemple pentru industriile altor tări, BRAT a fost preocupat de dezvoltarea industriei de media şi publicitate din România şi a construit instrumente profesioniste care stau la baza dezvoltării şi profesionalizării industriei media şi de publicitate.

(Antoniu Neguț)