Astaldi pregătește șantierul de la Merișani pentru construcția autostrăzii Pitești-Sibiu

Anul trecut, în primăvară, s-a semnat contractul de proiectare și execuție pentru tronsonul dintre Pitești și Curtea de Argeș al autostrăzii Pitești – Sibiu. Constructorul deja s-a instalat în teren, alegând comuna Merișani. Pentru început, pe termen scurt, aceștia au fost găzduiți în clădirea Centrului de Informare Turistică, ce rămăsese fără angajați și nu mai funcționa.

„I-am lăsat pe angajații de la Astaldi să folosească Centrul, pe o perioadă scurtă, pentru că urmează să se mute la Vâlcele, tot la noi în comună, când termină de amenajat birourile. Însă, acolo, unde este sediul unei foste școli, vor plăti chirie.”, ne-a explicat primarul Luigi Ionescu.

Referitor la stadiul lucrărilor, acesta ne-a declarat că sunt în organizare de șantier, iar la Vâlcele vor aduce și o stație de betoane și una de asfalt.

„Aranjează drumurile tehnologice și tot ce le trebuie, pentru că se preconizează ca în august să înceapă lucrările. E bine că au început și se mișcă lucrurile. Ei doresc să avanseze cât mai mult atâta timp cât vremea este favorabilă.”

 

 


 Peste 1.000 de CV-uri depuse de candidați care doresc să lucreze la autostradă


Încă din toamnă, la Primăria Merișani, se primesc CV-uri de la persoane interesate să lucreze la Astaldi pentru acest proiect de construcție a tronsonului de autostradă. Este nevoie în mod special de muncitori calificați și necalificați. Până acum s-au strâns circa 1.000 de CV-uri, de la persoane din toată țara.

„Majoritatea celor care au aplicat doresc să fie șoferi, însă nu sunt prea multe locuri pentru așa ceva. Astaldi are nevoie de oameni pentru muncă brută, nu de șoferi. Mulți sunt veniți de pe comunitate și cred că aici vor avea salarii mari.”, ne-a mai declarat primarul Luigi Ionescu. 


Tronsonul 5 are o lungime de 30,35 km, începe în zona municipiului Curtea de Arges și se termină la actuala centură a Piteștiului, mergând în paralel cu râul Argeș. Principalele lucrări de artă constau în construcția a 12 poduri, un viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere, un spațiu de servicii, un centru de întreținere și coordonare și o parcare de scurtă durată.


Preluat: saptamanalul ancheta