Scapă de insomnie

Ceasul ticăie în noapte, iar tu ești încă treaz? Insomnia poate deveni un adevărat coșmar, mai ales dacă simplele dificultăți de adormire se transformă într-o afecțiune în adevăratul sens al cuvântului. Specialiștii spun că insomnia se manifestă prin reducerea duratei și/sau profunzimii somnului, trezilile frecvente în timpul nopții și imposibilitatea adormirii la loc și senzația permanentă de oboseală. Dacă în fiecare noapte ai nevoie de mai mult de 45 de minute să adormi, este un semn că poți suferi de insomnie.

Ce trebuie făcut pentru a preveni sau a scăpa de această problemă? Există câteva tertipuri care ajută în ambele cazuri.

*Evită mesele copioase seara. Pentru a digera o masă, ai nevoie de trei sau patru ore. Dacă obișnuiești să iei cina târziu în noapte, chiar înainte de culcare, intestinele tale te vor ține treaz toată noaptea.

*Alimentele condimentate sau dulci, consumate chiar și la prânz, reprezintă de obicei o alegere proastă. Condimentele îți pot irita stomacul și atunci când le vei consuma te vor deranja. Totodată, se știe că dulciurile îți dau energie. Astfel, dacă nu sunt consumate când trebuie, acestea te pot agita și te pot împiedica să adormi.

*Există anumite plante benefice tratării insomniei. Valeriana este un somnifer cu efect rapid, dar care nu te face să te trezești buimac a doua zi. Totodată, ceaiul din floarea-pasiunii este foarte bun pentru efectele lui sedative.

*Trezește-te la aceeași oră în fiecare zi, indiferent de numărul orelor dormite. Stabilește-ți un program pe care să îl respecți în fiecare zi, astfel încât organismul să-și păstreze rutina. Vei adormi întotdeauna mai repede.

*Dacă ai timp liber la dispozție, fă o plimbare în fiecare dimineață. Prezența luminii naturale spune organismului adormit că este timpul să se trezească pentru o nouă zi. Cu ceasul organismului setat pe lumina naturală a zilei, vei adormi mai bine noaptea.

*Oricât de obosit te-ai simți, încearcă să nu moțăi în timpul zilei. Cu cât vei ațipi mai mult, cu atât te vei simți mai obosit.