Argeşul - total absent de la Târgul de Turism Online Romexpo

În vreme ce Argeşul lipseşte de pe harta turismului românesc, subprefectul Bughiu schiază pe pârtiile din Bulgaria!

 

În perioada 18-21 februarie, a avut loc Târgul de Turism al României. Dacă în alţi ani în această perioadă zeci de mii de oameni se înghesuiau la Romexpo pentru a prinde cele mai tari oferte de vacanţă, anul acesta cel mai mare târg de turism din România s-a desfăşurat online. Peste 100 de „expozanţi” şi-au prezentat  ofertele pe platforma virtuală creată special pentru ediția de primăvară, iar reducerile au ajuns şi până la 65%.

Explicaţia autorităţilor: târgul e prea scump pentru cât oferă

La ediţia de săptămâna trecută, printre expozanţii virtuali în afara marilor agenţii de turism şi a promotorilor unor destinaţii de vacanţă din străinătate s-au aflat şi autorităţi publice din alte zone ale ţării, precum Maramureş, Hunedoara, Buzău sau Dolj, care şi-au promovat atracţiile turistice şi valorile locale. Prezenţe constante la ediţiile precedente, autorităţile locale şi judeţene din Argeş au fost absente de această dată. Motivul: vizibilitatea scăzută nu justifica taxa mult prea mare, după cum explică subprefectul Adrian Bughiu:

„Nu am participat la Târgul de Turism Online, pentru că taxa de participare a fost mult prea mare faţă de ce oferă şi faţă de vizibilitatea pe care o are târgul, în condiţiile în care suntem într-o perioadă de pandemie, deci accesul este unul destul de îngrădit.”, a explicat subprefectul.

Pe de altă parte, însă, acesta a precizat că la nivelul Consiliului Judeţean Argeş s-a înfiinţat o direcţie nouă care cuprinde şi un compartiment de promovare turistică:

„S-a înfiinţat o direcţie nouă de promovare,  care cuprinde şi un compartiment de promovare turistică, dincolo de direcţia tehnică ce se ocupă de obiective de construcţie şi de dezvoltare turistică, şi anume Cetatea Poenari şi restaurarea Galeriei de Artă Naivă a Muzeului Judeţean Argeş. Compartimentul este menit să dezvolte tot turismul, nu doar obiectivele aflate sub administrarea Consiliului Judeţean Argeş. Noi lucrăm şi la o strategie propriu-zisă, în acest moment încercăm să facem un recensământ al obiectivelor care pot fi caracterizate drept obiective turistice, pentru care am remis o adresă tuturor localităţilor din judeţul Argeş, în care îi rugăm să ne identifice pe raza UAT-urilor  obiective cu potenţial turistic anumite clădiri sau anumite plante, flora şi fauna zonei respective, care să aibă un caracter rarisim tocmai pentru a încerca o promovare. Deocamdată, în primă fază, pe site-ul şi pagina de facebook a Consiliului Judeţean Argeş, respectiv prin partenerii media cu care avem colaborare, urmează ca până la sfârşitul anului să inaugurăm un portal media strict dedicat turismului argeşean, sub egida Consiliului Judeţean Argeş.”, a anunţat Adrian Bughiu.


CJ Argeş pregăteşte de asemenea un proiect care să permită turiştilor achiziţionarea online a unui bilet sau card care să includă intrarea la toate obiectivele aflate în administrarea Consiliului Judeţean la jumătate de preţ, atât pentru adulţi, cât şi pentru studenţi.

„Avem în vedere aici Cetatea Poenari, Muzeul Judeţean Argeş cu toate secţiile sale, Castrul Roman de la Jidova, Muzeul de la Goleşti. De asemenea, studiem extinderea acestui card turistic prin oferirea unor preţuri subvenţionate, atractive la spectacolele de la Teatrul Alexandru Davila din Piteşti şi de la Centrul Cultural Argeş. Nu excludem ca pe viitor să încheiem parteneriate cu Consiliile Locale din judeţul Argeş pentru asigurarea punctuală a transportului spre anumite obiective şi, de ce nu, şi pentru acces la anumite obiective turistice care nu sunt în administrarea Consiliului Judeţean Argeş, gen piscine şi grădina zoologică”, a mai precizat Adrian Bughiu, subprefectul judeţului Argeş.

Nici hotelierii nu s-au înghesuit la promovarea online

Nici operatorii privaţi nu s-au înghesuit anul acesta la Târgul de Turism Virtual, fie că vorbim despre agenţiile de turism, fie de unităţi de cazare cunoscute.

Dumitru Grecu, managerul complexului turistic Valea cu Peşti, pune absenţa unităţii pe care o conduce pe seama timpului prea scurt avut la dispoziţie pentru pregătirea unei astfel de promovări, cu atât mai mult în această perioadă sensibilă:

„Hotelul a fost închis până acum câteva zile, oamenii au fost în şomaj şi nu am reuşit să ne pregătim. A fost o activitate în premieră şi nu am reuşit să ne organizăm pentru a putea să participăm. Vom continuăm să ne facem promovare, noi lucrăm cu agenţii, avem şi propria noastră agenţie. Eu sunt şi vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism din România şi noi nu am participat la acest eveniment ca organizatori”, ne-a spus omul de afaceri Dumitru Grecu.

Un alt motiv invocat de operatorii care au spus pas este faptul că evenimentul a devenit ineficient chiar şi dinainte de a fi mutat în online:

„De obicei, participam la târgul de turism de la Romexpo, este adevărat că atunci când  târgul avea loc în mod normal. De 4 ani nu am mai participat nici noi, din motive întemeiate. Nu am participat nici la târgul cu stand, pentru că acesta trebuie să aducă un plus de imagine sau un plus financiar ori ambele odată. Nu trebuie să te duci la târg ca să faci bani, or târgurile în ultima perioadă au avut o promovare slabă raportată la costuri”, ne-a declarat Radu Gabriel, manager al agenţiei de turism Discovery.


Sursa: Săptămânal Ancheta