Argeşenii  îşi fac provizii de teama izbucnirii unei epidemii masive de coronavirus

De teama unei eventuale epidemii de coronavirus și în țara noastră, situație în care autoritățile ar putea să ne oblige să stăm cât mai mult în casă, și argeşenii au dat năvală în magazine să își facă provizii de alimente. Chiar dacă nu am asistat până acum la scene extreme, este imposibil să nu observi cum rafturile de produse alimentare de bază, paste, conserve şi cele de apă se golesc de la o oră la alta. Nu mai vorbim de dezinfectanţi, care de cele mai multe ori lipsesc de pe rafturi. În plus, în ultimele zile, au început să dispară din magazine şi recipientele cu săpun lichid. 


De cealaltă parte, reprezentanţii magazinelor dau asigurări că există stocuri suficiente de marfă şi fac eforturi să umple rafturile imediat ce acestea se golesc, deşi cererea este atât de mare, încât o depăşeşte pe cea din perioada sărbătorilor. 
În ceea ce priveşte preţurile, patronatele din industria alimentară de asemenea se laudă că nu vor creşte preţurile decât la anumite produse:

„Preţurile vor crește la produsele care sunt deficitare – plastic, hârtie, care vin din China. La mâncare, când crește cererea, fiecare încearcă să își maximieze câștigul. Dar, la carne, niciun procesator nu ridică prețurile într-o perioadă ca aceasta decât dacă este nebun”, susţine Sorin Minea, președintele Romalimenta, federația patronatelor din industria alimentară.

La rândul ei, Auritoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a punctat că nu au fost semnalate majorări de preţuri semnificative şi a recomandat populaţiei să evite cumpărăturile la orele de vârf.
Şi patronii magazinelor din Argeş spun că, cel puţin deocamdată, situaţia este sub control în ceea ce priveşte aprovizionarea şi că, aşa cum era şi normal, au instituit măsuri suplimentare de igienizare.

 

 


 


 „Cel mai mult au crescut vânzările la apă, făină, conserve, zahăr, mezeluri şi produsele de igienă personală. Stăm foarte bine cu realimentarea magazinelor, nu sunt probleme la furnizori, nici la producători. Nu se înregistrează creşteri de preţuri, nici la noi, nici la furnizori, mergem pe aceeaşi linie. Starea de spirit a angajaţilor este foarte bună. Am luat măsuri de igienă suplimentară în magazin, de dezinfecţie în zona caselor, în zona clienţilor, am pus la dispoziţie clienţilor dezinfectanţi”. - Vali Cârstea, manager magazine Favorit.

 

 „Vânzările au crescut în magazinul nostru la alimentele de bază, până acum nu am întâmpinat probleme la furnizori, dar toată lumea este temătoare, pentru că înţeleg că s-au oprit importurile, transportul este o problemă şi atunci s-ar putea să fie o mare problemă de săptămâna viitoare cu produsele din import. Momentan, nu se înregistrează creşteri de preţuri la furnizori şi noi nu vom face acest lucru. Singurele produse care au înregistrat creşteri de preţuri sunt dezinfectanţii. Am luat măsuri sporite de igienizare a magazinului, am curăţat din oră în oră tot ce înseamnă pardoseli, coşuri, clanţe, absolut tot.” - Ionuţ Gligăneanu, magazin Prima. 

 

 „Săptămâna aceasta a fost un plus pe tot ceea ce înseamnă vânzări, dar nu în varianta sănătoasă. Fiind mai mult o alternativă haotică, fără să se poate anticipa şi previziona ceea ce urmează. Aş fi preferat o vânzare liniară şi fără bătaie de cap. Sperăm să nu ajungem la ceea ce se întâmplă în alte ţări. Nu sunt probleme cu furnizorii. S-au luat măsuri sporite de dezinfecţie.” -  Florin Pârvulescu, magazin Jam.

 

 

Una dintre marile probleme generate de valul de cumpărători din marile magazine o constituie faptul că, în condiţii de aglomeraţie, sporesc şansele de contaminare. Tocmai pentru a contracara un astfel de efect, reprezentanţii Lidl, de exemplu, au luat o serie de măsuri care să limiteze aglomeraţia în propriile unităţi, permiţând accesul unui număr limitat de clienţi în magazinele cu flux mai mare de vizitatori. De asemenea, reprezentanţii magazinelor Lidl au şi un mesaj pentru cei care umplu la refuz cărucioarele de cumpărături: „Deşi suplimentăm în permanenţă aprovizionarea cu produsele cele mai solicitate, vă rugăm să vă gândiţi și la nevoile celorlalţi clienţi.”


 


 Deocamdată, marile centre comerciale nu au schimbat programul de lucru


Marile centre comerciale din Piteşti, acolo unde afluenţa de vizitatori este de regulă semnificativă, au anunţat la rândul lor măsuri suplimentare de prevenire a răspândirii coronavirusului. Deocamdată, atât Vivo! Piteşti, cât şi Jupiter City şi Piteşti Retail Park nu şi-au modificat programul de lucru, în schimb, au fost anulate toate evenimentele programate pentru luna martie. Pentru siguranța vizitatorilor și a angajaților, în mall au fost instalate dozatoare cu soluție dezinfectantă pentru mâini, în zonele toaletelor și ale restaurantelor, iar la intrările în centrul comercial s-au montat covorașe antibacteriene. Măsuri similare pe linie de igienizare au fost luate şi în celelalte centre comerciale.


 

 

Preluare Saptamanalul Ancheta