Anchetele epidemiologice - efectuate în frig cu medici depăşiţi de tehnologie

La finele săptămânii trecute, pentru a efectua mai rapid anchetele epidemiologice, două săli din Colegiul Economic „Maria Teiuleanu” au fost transformate în call-center. S-au amenajat 20 de posturi, cu 20 de tablete operate de către 40 de medici şcolari şi 15 voluntari din cadrul Universităţii din Piteşti. Deşi intenţiile Prefecturii au fost bune, iar Direcţia de Sănătate Publică Argeş şi Inspectoratul Şcolar şi-au dat tot interesul, lucrurile nu au mers ca pe roate. Demersul Instituției Prefectului a fost făcut în contextul unui număr crescut de infectări cu noul coronavirus, anchetele epidemiologice trebuind efectuate rapid și eficient, pentru limitarea răspândirii virusului. Cei care lucrează în call-center s-au trezit în frig, deoarece centrala termică a liceului are probleme tehnice. 


„Ne-am străduit să facem acest call-center şi am reuşit să îl realizăm într-un timp record, însă am avut aceste probleme legate de încălzirea sălilor. Am aflat că problemele sunt din 2014, aşa că nu înţeleg ce au făcut până acum! Am vorbit cu primarul Cristian Gentea să vedem cum rezolvăm situaţia, iar acesta a identificat rapid dosarul liceului şi l-am rugat ca, de urgenţă, să începem reparaţia centralei termice. Mi-a promis că în perioada asta de sărbători se va repara. Centrala funcţionează, dar cu pierderi foarte mari. Ca să aibă totuşi condiţii, am suplimentat cu radiatoare.”, ne-a explicat prefectul Emanuel Soare. 

 


 Proiectul de achiziţie a centralei termice nu intrase în proceduri


Primarul Cristian Gentea ne-a declarat că cele patru convectoare montate pe perete, care încălzesc acum cele două săli ale call-centerului, au fost duse tot de către Primăria Piteşti.

„În şedinţa de Consiliu Local din octombrie am aprobat montarea unei noi centrale termice la Colegiul „Maria Teiuleanu”. Când m-a anunţat prefectul de situaţia pe care o întâmpină acum, am luat legătura cu departamentele responsabile şi am aflat că nu se demarase procedura. Încerc să fac tot posibilul să urgentăm lucrurile, iar soluţia temporară a fost montarea convectoarelor. Acum este confortabil de lucrat acolo. Partea cu centrala termică va fi de durată, căci aşa sunt procedurile, dar ce va ţine de noi vom face repede, sperăm că până la reînceperea cursurilor.”, ne-a declarat primarul Cristian Gentea. 

 


Încă 20 de posturi pentru call-center vor fi instalate la DSP Argeş


Medicii şcolari şi voluntarii din noul call-center au sarcina de a-i apela telefonic pe oamenii testați pozitiv cu SARS CoV-2, în vederea depistării persoanelor cu care au intrat în contact. În prezent, în Argeș, DSP realizează toate anchetele epidemiologice în maximum 24 de ore. Medicii şcolari care au fost distribuţi pe aceste posturi nu au avut suficient timp să înveţe şi cum să lucreze pe tabletă, aşa că beneficiază de sprijinul unor tineri studenţi, pentru eficientizarea procedurilor.


„În acest moment, anchetele epidemiologice se fac în 24 de ore, nu se depăşeşte. Sunt 40 medici de medicină şcolară care lucrează în acest call-center. Sunt persoane aproape de vârsta pensionării şi nu sunt familiarizaţi cu tehnologia, aşa că sunt ceva dificultăţi la introducerea buletinelor pozitive în tabletă. Dar, în sensul acesta, am suplimentat cu voluntari de la Universitate, circa 15, care vin să îi ajute pe medici, la modul la care ei operează datele pe tabletă. Am creat 20 de posturi la «Teiuleanu», dar mai avem 10 posturi şi 10 tablete pe care le vom folosi la DSP, unde se va mai face o extindere. Fără voluntari şi medicii şcolari nu am putea face faţă. Buletinele pozitive se raportează de către laboratoare în platforma centrală, iar cei din call-center trebuie să aloce buletinele pe judeţe şi să le valideze, apoi trebuie să facă ancheta epidemiologică prin telefon. Este foarte dificil, mai ales că sunt circa 200 de anchete care trebuie făcute zilnic.”, ne-a explicat prefectul Emanuel Soare modul de lucru din call-center. 

 

Sursa: saptamanalul ancheta