Agricultorii argeşeni – „vânaţi” de Carrefour Piteşti pentru a le comercializa fructele şi legumele

Eşti producător local de fructe sau legume şi nu mai vrei să baţi pieţele sau să vinzi la intermediari pe nişte preţuri de nimic?! În acest caz, o soluţie este hypermarketul Carrefour Piteşti. Directorul de magazin Florin Vasilache a luat judeţul la pas în căutarea de agricultori locali care să devină furnizori Carrefour Piteşti, în baza unor contracte ferme, pentru a le prelua producţia şi a le-o comercializa în incinta hypermarketului. „Prin această colaborare bifăm trei avantaje: încurajăm micii producători, fructele şi legumele cresc în prospeţime, fiind aduse direct la noi, fără zile întregi pe transport şi depozitare, iar preţul este corect şi, în plus, producătorii îşi primesc banii cash, la recepţia mărfii, pe borderou.”, ne-a explicat directorul Florin Vasilache. Acesta a aplicat stategia de a comercializa produse locale şi la Galaţi, cât a fost director de magazin acolo, în acelaşi lanţ de retail, şi reţeta a avut succes, aşa că o foloseşte şi în Argeş. 

 

CITEȘTE ȘI ... Cazul ”Bebeluș folosit în filme porno”: ”Bendeac” de Argeș a ajuns după gratii!


 Carrefour plăteşte imediat marfa


Deja clienţii hypermarketului au putut cumpăra roşii, castraveţi, mure, zmeură crescute pe meleaguri argeşene şi urmează să fie aduse în magazin diferite soiuri de prune, pere şi mere, culese din livezile din Priboieni şi struguri din viile de la Ştefăneşti. Directorul Florin Vasilache caută şi alţi producători, pentru a veni cu o ofertă cât mai bogată. „De exemplu, nu am găsit deloc producători de ciuperci Champignon în Argeş. Eu caut în continuare agricultori care doresc să lucreze cu noi. Colaborarea este avantajoasă pentru ambele părţi. Noi facem de la început o strategie cu ei, astfel încât ei să ştie ce cantităţi să ne livreze şi să aibă o siguranţă a comercializării producţiei. În plus, primesc imediat banii, pe toată cantitatea, ceea ce le asigură, de asemenea, sumele necesare pentru ce au ei nevoie.”, a mai povestit Florin Vasilache. Acesta ne-a explicat şi care este treaba cu pieţele, rămânând dezamăgit de ceea ce a găsit: „Eu nu sunt din zonă şi, necunoscând localităţile, m-am dus mai întâi în pieţe. Am fost dezămăgit să constat că acolo majoritatea celor de la tarabe sunt doar bişniţari, fiind foarte puţin producători veritabili care îşi vând fructele şi legumele din grădină.” 

 


 Cum intraţi în legătură cu Carrefour


Orice cale de comunicare între Carrefour Piteşti şi producătorii locali este deschisă. Cei interesaţi se pot duce direct la birourile de la galeriile Jupiter City, pot scrie pe mesageria paginii de Facebook sau să dea un telefon la sediul hypermarketului, contactele fiind disponibile pe internet. Drept condiţii, agricultorii trebuie să aibă atestat de producător. De asemenea, aceştia vor primi o vizită chiar de la directorul magazinului din Piteşti şi a altor reprezentanţi, pentru a se asigura că agricultorul are producţie proprie şi nu este samsar. 


De asemenea, producătorii argeşeni pot intra în programul de conversie BIO iniţiat şi susţinut de Carrefour, concept care, alături de ACT for Food, face parte din strategia retailerului pentru o alimetaţie sănătoasă. Această conversie BIO presupune, conform datelor oficiale, un pachet de servicii care conţine: # acoperirea costurilor în vederea obținerii certificării în primul an; # consultanță la cerere, oferită prin parteneri specializați, pentru elaborarea dosarului; # contracte ferme pentru preluarea producției la prețuri competitive pentru perioada în care agricultorul nu deține certificare BIO, dar se află în procesul de conversie către aceasta; # contract ferm de preluare a producției 2 ani după obținerea certificării; # schimb de experiență cu parteneri care au trecut deja prin acest proces; # campanii de promovare a produselor și producătorilor români BIO.

 


 Zonă cu produse locale alimentare


După cum ne-a mai dezvăluit directorul magazinului Carrefour, Florin Vasilache, va exista şi o zonă destinată produselor locale alimentare, printr-un parteneriat cu două branduri argeşene cunoscute, ce activează pe piaţa mezelurilor şi a lactatelor. Este vorba de Radic Star şi Brădet. 
 

Sursa: saptamanalul ancheta