Agențiile de turism din Argeș încep să se miște! Toate pachetele pentru 2021 conţin şi asigurare COVID-19!

Dacă anul trecut evoluția nu a fost deloc bună pentru agenţiile de turism din județul Argeş, activitatea acestora fiind puternic afectată pe fondul pandemiei de coronavirus, lucrurile încep să se mişte la început de an 2021. Se pare că oamenii sunt interesaţi să achiziţioneze vacanţe făcând rezervări anticipate şi datorită noilor asigurări de COVID introduse de agenţiile de turism.


„Se fac rezervări pentru acest an, dar nu mai putem vorbi despre același volum la care ne raportam în lunile ianuarie ale anilor precedenți. Mergem foarte mult pe reprogramările aferente concediilor contractate în 2020. Destinaţiile agreate de clienți sunt România, Bulgaria şi Egipt, iar - în România - avem rezervări early booking pentru litoral şi staţiuni balneare. Pachetele externe pe care le avem la vânzare conţin asigurare COVID-19, care asigură un tratament în caz de îmbolnăvire la faţa locului. Faţă de anul trecut, lucrurile par să se îmbunătățească și putem miza pe o creștere de minimum 5-10%. Lucrurile încep, într-adevăr, să se mişte, mai ales că oamenii sunt foarte dornici să plece în vacanţeˮ, povestește Cristina Marinescu, director general al agenţiei Kriss Muntenia Travel.


Turcia și Grecia sunt, în schimb, preferatele clienților de la Paralela 45. FlorentinaVărzescu, managerul agenției din Pitești, povestește că aceste două țări, prin politica relaxată arătată față de turiști, și-au sporit atractivitatea ca destinație de concediu:

„Pentru vară, oamenii au început să aibă mai mult curaj faţă de anul trecut şi avem mai multe rezervări. Destinaţia pentru vara 2021 este Turcia, pentru că turcii au fost relaxaţi 2020 şi au permis turismului să meargă înainte, dar, aproape în egală măsură, şi Grecia merge foarte bine. Cred că contează și faptul că aproape toate societăţile au băgat în asigurarea standard şi pe aceea privind eventuala  îmbolnăvire cu COVID-19. Aceasta ajută extrem de mult în cazul în care un turist contractează virusul, asigurând tratamentul acestuia la faţa locului şi acoperind toate costurile de spitalizare. Şi asigurarea storno este de asemenea importantă: în cazul în care li se întâmplă ceva în perioada de plecare li se acoperă cheltuielile pe vacanţă, adică, practic, li se returnează banii. Putem spune că sunt rezervări, nu neapărat la nivelul anilor trecuți, dar acestea nu s-au blocat, iar lucrurile au început să meargă cât de cât.“


La agenția Top Sejur, clienții s-au axat pe Bulgaria şi România:

„De vândut se vând vacanţe, suntem mai ocupaţi decât am fi crezut. Aş putea să spun că avem o creştere de 10% la început de an. Se cumpără vacanţe cu 2 săptămâni înainte, cu 3 săptămâni, cu o lună maximum. Cel puțin la noi în agenție acesta este ritmul.  Asigurarea COVID-19 reprezintă un avantaj, dar - la polul opus - bifăm ca dezavantaj schimbarea perpetuă a condițiilor de călătorie, a condițiilor de acces într-o țară sau alta. De exemplu, Turcia a introdus obligativitatea unui test COVID-19 negativ în luna decembrie, ceea ce înseamnă că acei clienți care și-au cumpărat călătoria în noiembrie au fost nevoiți să își asume această restricție, această cheltuială suplimentară și neprevăzută. La o familie de 3-4 persoane, vorbim totuși despre este o sumă. Pe foarte mulţi dintre turiști, testarea ajunge să îi coste aproape jumătate din sejur, ceea ce este foarte mult. În rest, per ansamblu, putem spune că oamenii au prins curaj şi lucrurile încep să se mişte.”, povestește consultantul Georgiana Hinculov.

 

Preluare: Saptamanalul Ancheta