Bogdan Ivan: ”Drum expres și centură ocolitoare a Piteștiului, la Sfântu’ Așteaptă!”

Recent, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru realizarea a două tronsoane din drumul expres Pitești-Craiova. În acest context, președintele PRO România Argeș vine cu o serie de precizări.

”Piteștiul va avea a doua centură ocolitoare la Sfântu’ Așteaptă, atunci când va fi gata și drumul expres Pitești-Craiova. De ce? Pentru că CNAIR a semnat contractul doar pentru două tronsoane ale viitoarei investiții, pe secțiunea Craiova-Slatina. Guvernul Dăncilă-Dragnea anunță cu surle și trâmbițe semnarea contractului, însă uită să ne spună că licitațiile pentru loturile de la Slatina la Pitești au fost anulate. Cu toții știm ce înseamnă reluarea unei licitații publice în România, ani si ani de tergiversari. În acest ritm, drumul expres până la Pitești va fi gata la Sfântu’ Așteaptă, atunci când vom avea și a doua centură ocolitoare a Piteștiului, proiect promis de foarte multi ani de catre autoritatile publice ,proiect care face parte din tronsoanele drumului expres ale căror licitații au fost anulate”.

De asemenea, Bogdan Ivan atrage atenția și asupra costurilor exagerat de mari pentru realizarea drumului expres care va face legătura între Slatina și Craiova.

”Aproximativ 8 milioane de euro va costa realizarea unui kilometru de drum expres Pitești-Craiova, potrivit sumelor făcute publice de CNAIR. Este un drum expres, care ar trebui să fie ușor de realizat și la costuri decente. Cu toate acestea, este mai scump decât o autostradă, dar cu 20% mai îngust.

În țări precum Bulgaria, Serbia sau chiar Germania, costurile de realizare a unui kilometru de autostradă sunt cu mult mai mici decât costurile de realizare a unui kilometru de drum expres în România. În Bulgaria, în medie, un kilometru de autostradă costă 3,1 milioane de euro, în Serbia 5,3 milioane de euro, iar în Germania nu mai mult de 4,8 milionae de euro”, precizează liderul PRO România Argeș.

”Avem un guvern care se laudă cu semnarea unor contracte, incapabil să realizeze proiecte majore de infrastructură, iar proiectele pe care mimează că le realizează sunt, de fapt, modalități de a jongla cu banii românilor”, încheie Bogdan Ivan.