94 de ani de la prima reclamă radio

Prima reclamă care a apărut la un radio comercial contra cost a fost difuzată pe 28 august 1922 pentru firma Queensboro Corporation și promova un complex rezidențial. Postul de radio se numea WEAF, avea sediul în New York și aparținea Companiei Americane de Telefoane și Telegrame (AT&T). Durata reclamei a fost de zece minute timp în care au fost descrise toate avantajele unei vieți liniștite la țară, departe de aglomerația din centrul orașului New York, în suburbia Jackson Heights. Complexul rezidențial promovat de WEAF se numea Hawthorne Court (Reședința Hawthorne) după numele unui faimos (pe atunci) scriitor american care iubea natura. Pentru difuzarea reclamei inițiale postul de radio a cerut 50 de dolari. După două luni de la difuzarea primei reclame, WEAF reușise să atragă și alte firme doritoare de promovare și a reușit să vândă trei ore de reclame contra 550 de dolari iar după un an strânsese deja în jur de 30 de agenții de publicitate drept clienți.

CITEȘTE ȘI ... Fiți cu băgare de seamă! Șoferi prinși beți la volan


Până la începerea celui de al doilea război mondial cablul rămăsese mijlocul cel mai utilizat pentru telegraf şi pentru telefon dar, stimulate de către state, în special Franţa şi Germania, îngrijorate de a nu depinde prea mult în relaţiile lor internaţionale de reţelele de cablu controlate de ţările străine şi de puternicele sociatăţi de radioelectricitate, telecomunicaţiile prin unde au realizat un progres notabil, cel mai adesea sub tutela administraţiilor Poştelor. Societatea engleză Marconi’s Wireless Telegraph, cu filialele sale străine, domina foarte autoritar, în 1914, piaţa TFF-ului. În Statele Unite, în noiembrie 1919, la cererea autorităţilor federale, filiala sa a fost americanizată şi inclusă în Radio Corporation of America (RCA), trust fondat de către General Electric, American Telephone and Telegraph şi Westinghouse.
În același timp, anii 20 au fost o perioadă prosperă pentru firma AT&T (care se retrăsese din RCA) și pentru cele 18 companii operatoare de telecomunicații pe care aceasta le deținea. Consumul telefoanelor a crescut de la 35 de procente la 42 iar AT&T și-a consolidat încet, încet poziția pe piață, preluând controlul asupra altor companii care administrau alte firme de telecomunicații eliminând ușor competiția.