10 alimente care provoacă balonarea. Le incluzi în dietă fără să îţi dai seama

Balonarea este o problemă cu care se confrunta multă lume, iar de multe ori, disconfortul creat de aceasta te poate împedica de la activitățile tale zilnice.


Cauza principală a balonării o constituie alimentele pe care le consumăm, multe dintre ele producând gaze la nivelul tractului gastrointestinal. Soluția constă în eliminarea acestora din dietă sau reducerea lor pe cât posibil atunci când observaţi apariția disconfortului. Iată 10 alimente care provoacă balonare: 


1. KETCHUPUL
Este sosul nelipsit atunci când consumăm cartofi prăjiți sau alte alimente. În cantități mici, este puțin probabil să facă rău, însă consumat în exces poate duce la gaze și balonare.
„Unele Ketchup-uri conțin sirop de porumb bogat în fructoză, care este prost absorbit și în cantități mari cauzează gaze și balonare”, a explicat un dietetician pe nume Rachel Clarkson.

 

2. CEAPA
Extrem de delicioasă în preparate, ceapa poate fi și cauza balonării. Acest lucru se întâmplă deoarece conține fructoza, care se poate descompune în intestinul inferior, oferind hrană bacteriilor care trăiesc acolo.
Pe măsură ce se întâmplă acest lucru, se produce gaz care vă poate umfla stomacul și produce flatulență.

 

3. USTUROI
Deși usturoiul este un excelent antibacterian, acesta conține fructani, care sunt fibre solubile ce favorizează balonarea.

 

4. CEAI DE MUȘEȚEL
Ceaiul de mușețel are un remediu ideal pentru anxietate, probleme cu somnul și stresul. Este chiar recomandat pentru unele probleme stomacale, însă pentru unii oameni, ar putea avea un efect invers, deoarece conține fructan.

Fructanii sunt carbohidrați naturali, care se găsesc în multe fructe, legume și leguminoase, cum ar fi fasolea. În cantități mari vă poate sensibiliza stomacul, dacă nu există suficiente enzime pentru a le digera.

 

5. BĂUTURI DIETETICE
Băuturile dietetice sunt excelente pentru reducerea consumului de zahăr, însă îndulcitorii artificiali din băuturile dietetice, precum și unele alimente dietetice nu sunt sănătoși.
Îndulcitorii artificiali pot fi greu de digerat, crescând posibilitatea apariției balonării și a gazelor.

 

6. NUCI
O mână de nuci este o gustare excelentaă, deoarece sunt pline de nutrienți și grăsimi sănătoase. Dar s-ar putea să vă confruntați cu balonare din cauza fructanilor, în special după ce consumați fistic, nuci caju, migdale și alune.

 

7. AVOCADO
Deși este ete un aliment extraordinar pentru organism, prea mult avocado vă poate lăsa stomacul în agonie. Cauza constă în existența poliolilor, cunoscuți și sub denumirea de acooli de zahăr, care sunt greu aborbiţi, provocând tulburări intestinale.

 

8. FULGI DE TĂRÂȚE DE GRÂU
Aceste cereale sunt bogate în fibre, esențiale pentru sănătate, digestie și prevenirea constipației. Însă consumate în exces, pot cauza balonare.

 

9. BROCCOLI
Legumule sunt benefice pentru organism, însă unele legume crucifere, cum este broccoli, sunt greu de descompus de către sistemul digestiv, din cauza conținutul ridicat de fibre.

 

10. MURE
Sunt fructe deliciosoare, dar care pot cauza balonare din cauza poliolilor. Aceștia sunt dificil de descompus și, prin urmare, nu pot fi absorbiţi de corp.

Sursa: digi-life.tv